چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
هنر دینی

حوزه/ مدیر غرفه موضوع شناسی احکام فقهی در نمایشگاه قرآن گفت: امروز برای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی نیاز به بهره گیری از زبان روز داریم و هنر در بیان دین، انتقال مفاهیم آن و ترویج یکی از ضرورت های عصر حاضر است.

حجت الاسلام شهرامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حضور مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهارداشت: این مرکز بنا بر گفته میهمانان و آحاد مردم از افتخارات حوزه علمیه است، چرا که جدیدترین احکام و مسائل فقهی را پیرامون مسائل مختلف بازگو می کند.

مدیر غرفه مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به ضرورت تاسیس این مرکز، با بیان اینکه سال ها بود که در جمع اساتید و محققین  احساس نیاز می شد که مرکزی یا مراکزی و یا افرادی به عنوان دستیاران فقها و مراجع تقلید موضوعات فقهی را بررسی و نتیجه را به فقها اطلاع دهند، افزود: در این راستا پیشنهاد تاسیس این مرکز به مقام معظم رهبری ارائه شد و معظم له نیز با تاسیس آن موافقت کردند.

 وی با بیان اینکه این مرکز در سه بخش آموزش، پژوهش و نمایشگاه فعالیت می کند، بیان داشت: در بخش پژوهشی نیز هشت گروه در مرکز فعالیت می کنند که توانسته اند پژوهش های خوبی در زمینه های مختلف انجام دهند.

حجت الاسلام شهرامی با تأکید بر اینکه استفاده از هنر در بیان دین، جزء ضروریات است گفت: مدیران و دست اندرکاران مرکز موضوع شناسی احکام فقهی همیشه دغدغه این را داشتند که ادیان دیگر از جاذبه های هنری و نیز علوم روز برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند، اما ما متأسفانه در این وادی عقب هستیم.

این پژوهشگر حوزوی با ذکر این نکته که باید هنر را به خدمت دین درآوریم، افزود: البته مفاهیم دینی به خودی خود، جاذبه های زیادی دارند، ولی ما نیز باید این مضامین را در بسته بندی خوبی عرضه کنیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha