پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی رهبر

حوزه/ حجت‌الاسلام رهبر با تاکید بر این که مسئولان باید نقد پذیری و آستانه تحمل خود را بالا ببرند، تصریح کرد: تکبر و گناه مانع رسیدن انسان به سعادت واقعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام ‌علی رهبر، در شب قدر 21 ماه مبارک رمضان در مصلای الغدیر با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، گفت: استغفار از درگاه خدا را فراموش نکنید و به این استغفارهای خود پایبند باشید.

عضو هیئت‌علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به لزوم داشتن معرفت نسبت به خود و خالق، گفت: آدمی باید گفتار و عملش را یکی کند، چرا که برای رسیدن به سعادت غیر از این ممکن نیست.

وی با بیان اینکه گناه موجب رنجش امام زمان (عج) می‌شود، گفت: اعمال همه ما به محضر ایشان برده می‌شود، لذا کاری کنید که دل حضرت از اعمالتان خشنود شود.

حجت الاسلام رهبر با بیان این که شیطان دائم در تلاش است تا انسان به سعادت نرسد و مبادا کارهای نیک خود را به آفت غرور بیامیزید، ابراز داشت: تکبر و گناه مانع رسیدن انسان به سعادت واقعی است.

عضو هیئت‌علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه کارهای خوب همچون نور است، گفت: گناه نقطه مقابل این نور است و انسان را به گمراهی می ‌کشاند.

حجت‌الاسلام رهبر غفلت آدمی از گناهان انجام داده را مایه خسران عنوان و تأکید کرد: انسان در کارها باید همواره مراقب باشد؛ در شب‌های قدر از خدا طلب بخشش گناهان را داشته و بر این جلای روح مداومت کنید.

وی در پایان انسان باید طاقت نقد و انتقاد را داشته باشد،‌ گفت: همگان به ویژه مسئولان باید نقد پذیری و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در برابر نعمت‌های خداوند شاکر باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha