جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم شهادت امام علی(ع) در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت مظلومانه امیرالمومنین(ع) در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با حضور روحانیت و مردم عزادار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این مراسم که پیش از ظهر امروز و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین عالمی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنان با اشاره به مظلومیت مضاعف امام علی(ع) ابراز داشت: سیره و مرام امیرالمومنین (ع) همواره بر رعایت عدالت و مقابله با ظلم و ستم بوده و این در حالی است که دشمنان حضرت ، عدالت علوی را که ریشه در عدالت نبوی و عدالت الهی داشت برنتافته و سه جنگ را بر ایشان تحمیل کردند.

وی با اشاره به مهم ترین ویژگی ها و سجایای اخلاقی امیرالمومنین (ع) گفت: ایشان در عین آن که در رعایت بیت المال و دفاع از حق مردم بسیار جدی و سختگیر بودند، اما در عین حال دارای روحیه جوانمردی و ایثارگری بالایی بودند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: سیره حضرت در امور فردی و اجتماعی همچنین حکومت داری امروز بهترین و کامل ترین الگو برای همه ماست تا چه در عرصه زندگی شخصی و چه به خصوص زندگی اجتماعی و مساله حکومت ، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به وقایع آخرین روزهای حیات نورانی مولی الموحدین(ع) گفت: پس از آن که ابن ملجم ملعون، ضربه شمشیر را بر فرق مبارک حضرت فرود آورد، امام علی(ع) را به منزل برده و طبیبی برای معلجه به بالین ایشان حاضر کردند؛ حضرت در همان حال که در بستر بیماری بودند، فرمودند اگر کسی از من حقی می خواهد بگوید تا جبران کنم که فردی در این زمان بلند شد واز امیرالمومنین(ع) تعریف کرد که با استقبال امام همراه نشد.

وی اضافه کرد: پس از آن ابن ملجم را کنار بستر حضرت آوردند که ایشان از وی گلایه کرد با این حال به فرزند خود امام حسن(ع) فرمود از شیر و غذای من هم به ابن ملجم بدهید و حقیقتاً این مرام و مسلک علی(ع) بود که ایشان را برای همیشه تاریخ جاودان ساخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha