جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری دوره فشرده  « هنر اسلامی و خوشنویسی»  برای هنرپژوهان آمریکایی

حوزه/ یک مرکز اسلامی در شهر گیترزبرگ یک دوره فشرده «هنر اسلامی و خوشنویسی» برای هنرپژوهان برگزار کرده که شامل آموزش خوشنویسی ثلث و چنیی-عربی می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از eventsoja، یک مرکز اسلامی در شهر  گیترزبرگ در ایالت مریلند واقع در آمریکا ، به زودی یک دوره آموزشی فشرده با عنوان «هنراسلامی و خوشنویسی» برگزار می‌کند. این دوره فشرده چهارجلسه‌ای از تاریخ 9 تا 12 جولای 2017 ، توسط مرکز اسلامی مریلند برگزار می‌شود.

در این دوره فشرده ویژه قرار است مهارت‌های منحصر به فرد در تکنیک‌های خوشنویسی عربی توسط حاجی نور دین، هنرمند خوشنویس برجسته چینی به هنرپژوهان آموزش داده پ شود. در این کلاس‌ها هنرپژوهان مشتاق از سنین بالای 10 سال ثبت نام شده و می‌توانند با معانی زیبای نهفته در هنر، نگارش اسلامی و خوشنویسی عربی که بیش از یک هزار سال در جهان اسلام قدمت دارد، آشنا شده و دو خوشنویسی ساده، شامل ثلث و خوشنویسی چینی عربی را در کلاس بیآموزند.

 کلاس‌ها به انتخاب شرکت‌کنندگان هم به صورت صبحگاهی، و هم عصرگاهی برگزار خواهند شد. کلاس‌های صبحگاهی که از ساعت 10 صبح تا 1 بعد از ظهر می‌باشند برای مبتدیان هنر خطاطی بوده و برای شرکت در این کلاس‌ها نیاز به داشتن هیچ گونه پیشینه در هنر خوشنویسی نمی‌باشد. کلاس‌های عصرگاهی نیز از 7 -10 شب بوده و شرکت کنندگان در این کلاس‌ها باید آشنایی اولیه با خط عربی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha