شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه خوشنویسی «حقوق بشر در فرهنگ اسلامی» در مادرید

حوزه/نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اسلامی در نمایشگاه دو روزه‌ای با عنوان «حقوق بشر در فرهنگ اسلامی» در مادرید برگزار شده و ۲۰ اثر خوشنویسی مختلف از آیات قرآنی و احادیث پیامبر در رابطه با حقوق بشر بین‌المللی در این نمایشگاه دیده می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نمایشگاهی از آثار خطاطی و خوشنویسی اسلامی در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار شد. این نمایشگاه دو روزه با عنوان «حقوق بشر در فرهنگ اسلامی» در روزهای 20 و21 اکتبر در سالن هتل ویلا مگنا در مادرید توسط کمیته حقوق بشر ملی قطر آغاز به کار کرد،

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خوشنویسی، علی بن سماک المرری، مدیر کمیته قطری در گفت: هدف از به نمایش گذاشتن این آثار زیبای خوشنویسی ترویج پیام صلح به جهانیان است. ما قصد داریم ارزش‌های مشترک انسانی را برای ایجاد پل ارتباطی و گفتمان با پیروان ادیان مختلف به کار بگیریم.

وی افزود: در این نمایشگاه خوشنویسی برگزارکنندگان هدف‌شان این نیست که از اسلام دفاع کنند، بلکه آن ها می‌خواهند ارزش‌های مشترک میان بشریت را ترویج دهند.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه خوشنویسی 2 روزه، 20 اثر مختلف متشکل از تابلوهای خوشنویسی آیات قرآنی و احادیث پیامبر اکرم (ص)، مرتبط با حقوق بشر بین ‌المللی به نمایش گذاشته شده‌اند. صباح اربیلی خطاط برجسته عربی، آثار خوشنویسی به نمایش گذاشته را برای ترویج پیام صلح در اسلام ارائه داده است.

در این نمایشگاه سفیر قطر در مادرید و سفرای چندین کشور عربی دیگر نیز حضور داشتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha