جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد /حجت الاسلام شمس

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با دعوت از مردم انقلابی برای حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: اين راهپيمايى نشانه حضور در صحنه، عبادت جمعى و عمل صالح، امر به معروف و نهى از منكر عملى و عامل تقويت روحيّه مردم و مقابله با دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمین جهان سالهاست که زیر چکمه های صهیونیست بین الملل و اسرائیل غاصب، قرار دارد، گفت: این جنایات درحالی صورت می گیرد که مجامع به اصطلاح پشتیبان حقوق بشر در سکوت کامل نظاره گر این فجایع انسانی هستند و اسرائیل را فقط روی کاغذ آن هم به شکلی بسیار محتاطانه محکوم می کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: با ابتکار بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده تا حق طلبان مسلمان در این روز در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، فریاد آزادی خواهی سر دهند.

وی با اشاره به اینکه تقویت روحیه استکبار ستیزی نسل امروز جامعه یک ضرورت است، اظهار داشت: بسیاری از جوانان و نوجوانان از رخدادهای تاریخی این روز بی خبرند و از اهمیت آن آگاهی ندارند، پس می طلبد با برنامه ریزی درست و دقیق آنها را نسبت به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس آگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به نقش علما و روحانيون در استکبارستيزی اشاره و خاطر نشان کرد: علما و روحانيون هميشه به پيروی از امامان معصوم(ع) و انبيا الهی در طول تاریخ برعليه ظلم و ستم حرکت می کردند قدم برداشتند.

وی، فراموش کردن روز قدس و شرکت در این راهپیمایی را بسیار خطرناک دانست و گفت: فراموش کردن روز قدس، علت اصلی به صحنه آمدن گروه های تکفیری است و این گروه ها خود زاییده تفکرات صهیونیسم بین الملل هستند پس شرکت در این راهپیمایی یک امر ضروریست.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، حضور در راهپیمایی روز قدس را یک عمل صالح عنوان کرد و افزود: خداوند در آیه 120 سوره توبه می فرماید: «وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ / هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى ‏آورد قدم نمى‏ گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى ‏آورند مگر اينكه به سبب آن عمل صالحى براى آنان نوشته مى ‏شود».

حجت الاسلام والمسلمین شمس، خاطر نشان کرد: راهپيمايى‏ هايى كه دشمنان اسلام و مسلمين را عصبانى كند، عمل صالح است. اين راهپيمايى ‏ها (بخصوص كه از طريق وسايل ارتباطى و ماهواره ‏ها منعكس می‏شود) نوعى حضور در صحنه، عبادت جمعى، امر به معروف و نهى از منكر عملى و عامل تقويت روحيّه مردم و مقابله با دشمن است.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان گفت: از عموم مردم بویژه روحانیون و طلاب دعوت می شود با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب اعلام و هم دردی خود را با ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha