جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق، تبیین اوضاع سیاسی منطقه را از رسالت امروز روحانیت انقلابی دانست و گفت: دولت‌های مرتجع عرب که با ایجاد گروهک‌های تروریستی مثل داعش، سعی دارند خطر اسرئیل به فراموشی سپرده شود قطعاً راه به جایی نخواهند برد،

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با گرامی‌داشت روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز قدس روز تجدید بیعت با آرمان‌های نهضت حضرت امام خمینی(ره) است. روز قدس، روز احیای روحیه‌ی آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی در سراسر جهان اسلام است.

وی با بیان این که روز قدس، روز مبارزه با مستکبرین و دولت‌های استکباری است، ادامه داد: روز قدس، روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که با همه وجود در مقابل رژیم منحوس و غاصب اسرائیل مقاومت نموده و زیر بار ظلم استکبار نرفته‌اند. و به تعبیر مقام معظم رهبری مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است، زیرا تجاوز صهیونیست‌ها به قبله‌ی اول مسلمین و تأسیس یک رژیم کاملاً جعلی، نامشروع و جنایتکار در حساس‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی جهان اسلام، مسئله‌ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: حضور پرشور همه آحاد جامعه اسلامی ایران در راهپیمایی روز قدس به عنوان یک مراسم عبادی سیاسی بسیار مهم بوده و در مناسبات منطقه‌ای تاثیرگزار خواهد بود. البته این که برخی دولت‌های مرتجع عرب سعی دارند با ایجاد گروهک‌های تروریستی مثل داعش، خطر اسرئیل را به فراموشی بسپارند و حاشیه امنی برای این رژیم ایجاد کنند، و افکار عمومی را از مسئله فلسطین منحرف نمایند، قطعاً راه به جایی نخواهند برد، زیرا ملت‌های مسلمان این کشورها موافق سیاست‌های دولت‌هایشان نیستند و باید حساب این دو را از هم جدا کرد.

وی افزود: اقدامات خصمانه آل سعود و برخی دولت‌های عربی در برابر ایران و مسئله فلسطین چندان مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد بیداری و آگاهی ملت‌های مسلمان کشورهای اسلامی است. از این رو برگزاری مراسم روز قدس در بسیاری از کشورهای اسلامی و گسترش روز افزون آن حاکی از بیداری ملت‌ها در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به نقش انگلیس خبیث در تاسیس رژیم جعلی اسرائیل، عنوان داشت: هم اکنون جهان اسلام از چندین نقطه مورد تهدید واقع شده است. حمایت انگلیس از دو فرقه‌ی ضاله و ملحد بهائیت، و فرقه‌ خبیث و تکفیری وهابیت، و حمایت تمام قد از وجود نحس رژیم صهیونیستی از جمله خطراتی است که امروزه جهان اسلام را تهدید می‌کند. از این رو ضرورت دارد دولت‌ها و ملت‌های مسلمان با حفظ اتحاد و انجسام در مقابل فتنه‌گری‌های آنان هشیار باشند.

وی ادامه داد: اقدام قاطع امام(ره) در اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و تاکید ایشان بر نابودی غده‌ی سرطانی اسرائیل، در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسظین و رهایی جهان اسلام از شرّ رژیم اشغالگر قدس بود.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با اشاره به نقش اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه در تبیین مسئله فلسطین و ضرورت دفاع از آرمان قدس، اظهار داشت:  روحانیت انقلابی به عنوان مرجع فکری مردم باید حضور حداکثری و فعالی در راهپیمایی روز قدس داشته باشند و ضمن دعوت از حضور دشمن شکن مردم در این راهپیمایی، به تبیین اوضاع سیاسی منطقه بپردازند و ضرورت احیای روز جهانی قدس را برای آنان تشریح کنند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha