سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام موسوی شالی

حوزه/ اولین عملکرد ما در حفظ دستاوردهای عرفانی ماه رمضان آن است که یادگارهای رفتاری این ماه را با خود به ماه های دیگر سال تعمیم داده واین سبب می شود تا یافته های معنوی ماه مبارک رمضان در زندگی و وجود ما حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، شب گذشته در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان که در جور گلزار شهدا قزوین برگزار شد،  به حفظ دستاوردهای این ماه ارزشمند بعد از به پایان رسیدن آن تاکید کرد و گفت:  اولین کار این است که یادگارهای رفتاری را بعد از ماه مبارک رمضان همراه خود ببریم، مثلا افراد سعی می کنند در ماه رمضان هر روز قرآن بخوانند، این رفتار و عادت نیکویی است که در طول سی روز انجام شده است، بعد از ماه رمضان می توانیم این رویکرد را ادامه دهیم و روزی یک صفحه قرآن بخوانیم.

وی افزود: دومین عملکرد آن است که ردپای ماه رمضان را در جان و دل خودمان حفظ کنیم و با توجه به خدا و با یاد او، فراتر از آنچه که در ظاهر رفتاری انجام می دهیم، در دنیای درونی قلب مان نیز یاد خدا را زنده کنیم و در رفت و آمد و زمان هایی که مشغول کار هستیم یاد خدا باشیم.

این استاد حوزه ا اشاره به ویژگی برتر بهشت که موجب عدم خسته‌کنندگی آن می‌شود و در یک حدیث قدسی به وسیله خداوند بیان شده است، افزود: خداوند متعال می‌فرماید من روزی هفتاد مرتبه به افراد ویژه‌ای که وارد قصر من می‌شوند، نگاه کرده و با ایشان حرف می‌زنم درحالی که بقیه مشغول لذت‌های مادی بهشت هستند.

 وی ادامه داد:  این به آن معنا نیست که دیگر اهل بهشت به این قصر راه ندارند بلکه آن‌ها کمتر راه می‌یابند و بالاترین آروزیشان وصال حضرت حق و دستیابی به معنویت تا بی‌نهایت است و لذت از خدا بی‌نهایت بوده چراکه خود خدا بی‌نهایت است.

حجت الاسلام موسوی‌شالی با بیان اینکه برجسته‌ترین نعمت بهشت، نعمت معنوی است که در ماه مبارک رمضان به بنده خدا اعطا می‌شود، عنوان  کرد: پیغمبر اکرم(ص) فرمود نفستان را محاسبه کنید قبل از اینکه به حسابتان برسند که با محاسبه اعمال متفاوت است البته اگر این محاسبه عمل منجر به محاسبه نفس شد، امر زیبایی است اما مهم‌ترین اتفاقی که باید رخ دهد، محاسبه نفس است.

وی افزود:  اخیراً برخی‌ها به جوانان ما امیدی می‌دهند که در نهایت منجر به بی‌تقوایی می‌شود، لذاجوانان باید مراقب باشند فریب این‌گونه امیدهای واهی را نخورند؛ باید متوجه بود که امید بسیار مهم بوده و ناامیدی از رحمت خداوند بالاترین گناه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha