جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها وقتی ضعف داریم، دشمن بر ما غلبه می کند، گفت: باید در جامعه اسلامی عدالت اجتماعی پیاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: عید بزرگ مسلمین به معنای برگشت به فطرت است و در این روز می توانیم دل را از زنگار دنیوی بزداییم و به اصل انسانیت برگردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در این روز با عظمت مسلمانان چه از نظر فردی  و  چه از نظر اجتماعی جشن معنوی می گیرند. روز عید فطر روز صله رحم است و در این روز تمام عالم هستی غرق در رحمت خدا هستند، چتر رحمت خداوند هم در برنامه تکوین و هم در تشریح گسترده است.

وی اادامه داد: خداوند هیچ انسانی را به ستمگر واگذار نکرده است، بلکه خدا دست انسان ها را در دست انبیای الهی که از پدر و مادر مهربان تر هستند گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خداوند انسان ها را به امام علی(ع) و حضرت مهدی(عج) و دیگر ائمه اطهار(ع) سپرده است و مابقی بلایایی که بر سر انسان می آید، مقصر خودمان هستیم، چرا که حکم الهی را رعایت نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه وقتی فرهنگ فاس شود، جامعه، اقتصاد و سیاست نیز فاسد می شود، گفت: امروز دشمنان طمع کرده اند و تنها با بصیرت و درک فرهنگی می توان با دشمن قطع طمع کرد.

وی بیان کرد: مکتب اهل بیت(ع)، مکتب عدالت است و باید عدالت در جامعه اسلامی پیاده شود، وقتی عدالت خواهی پشتیبان مظلومان عالم باشد انگیزه برای پذیرش اسلام نیز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha