جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی در عرصه رسانه گفت: یکی از الزامات مهم در بحث اقتصاد مقاومتی، ترویج و نهادینه سازی روحیه کارآفرینی در رسانه ملی و دیگر رسانه های جمعی است.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث شکل گیری اقتصاد مقاومتی در عرصه های گوناگون می شود، پرداخت رسانه ای و هنری به این مقوله کلیدی و بنیادین است و این که به خصوص در صدا و سیما و تولید برنامه های پرمخاطب به اصل کارآفرینی و ترویج این روحیه و فرهنگ در بین عموم مردم به طور جدی پرداخته شود.

وی با اشاره به این که ما در جامعه با وجود همه مشکلات اقتصادی، تولیدگران و کارآفرینان خوبی داریم که در عرصه فعالیتی خود بسیار موفق هستند، گفت: معرفی این کارآفرینان در راستای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی و خلاقیت در جامعه بسیار موثر است و رسانه ملی و دیگر انواع رسانه های جمعی باید در این جهت همت لازم را داشته باشند.

پژوهشگر مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم اقتصاد مقاومتی این است که مصرف گرایی صرف را در بین عموم مردم از بین برده و در مقابل ضرورت مصرف کالای داخلی را ترویج داده و روحیه کارآمدی و کارآفرینی را در جامعه مورد توجه ویژه قرار دهد تا شاهد تلاش همگانی در مسیر تقویت اقتصاد ملی باشیم.

وی همچنین گفت: یکی از الزامات این مهم ایجاد روحیه کار در بین مردم و ارزش دانستن کار و کارآفرینی است تا در سبک زندگی آن ها ، بحث کار اهمیت لازم را پیدا کرده و در برنامه های صدا و سیما به خصوص به آن به عنوان یک ضرورت جدی پرداخته شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha