جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کمپین توییتری افشای جنایات در زندان‌های سری امارات در یمن

حوزه/درحالی که منابع محلی خبر از وجود زندان‌های سرّی هولناک امارات در یمن مشابه ابوغریب در آمریکا می‌دهند، فعالان یمنی کمپینی برای افشای جنایات انجام شده در این زندان‌ها راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فعالان یمنی از راه‌اندازی یک کمپین توییتری برای افشای جنایات در زندان‌های سری امارات در بخش جنوبی یمن خبر دادند.
به گفته منابع محلی، امارات زندان‌های سری هولناکی در یمن، مشابه زندان ابوغریب در ایالات متحده آمریکا دارد. تحقیقات منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس در 23 ژوئن وجود دستکم 18 زندان سری در جنوب یمن را مستندسازی کرده است که این زندان‌ها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر نیروهای یمنیِ تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می شوند. این زندان‌ها در پایگاه‌های نظامی، بنادر، برخی فرودگاه‌ها و خانه های ویلایی و حتی باشگاه‌های شبانه قرار دارند.
همچنین دیده بان حقوق بشر تایید کرد که امارات حداقل دو «بازداشتگاه غیرقانونی» را در یمن اداره می‌کند و گزارش‌ها حاکی از این است که بازداشت شدگان این مراکز به یک پایگاه در اریتره انتقال داده شده‌اند.
 پیش از این، مقامات ارشد دفاعی آمریکا تایید کردند که نیروهای آمریکایی در بازجویی‌های بازداشت شدگان در یمن مشارکت داشته اند اما هیچ گونه دخالت در نقض حقوق بشر و یا اطلاع از آن را نپذیرفته اند.
تاکنون بیش از 400 نفر در این زندان‌ها ناپدید شده‌اند. گفته می‌شود شیوه‌های شکنجه متعددی در این زندان‌ها گزارش شده است که از جمله آن‌ها شیوه هولناک شکنجه «کوره» است و در آن قربانی به مکانی بسته شده و به دور حلقه‌ای از آتش چرخانده می‌شود.
زندانیان سابق آزاد شده از یک مرکز بازداشت اصلی در فرودگاه ریان در شهرک موکالا گفته‌اند که هفته‌ها چشم بسته در کانتینرهای حمل و نقل پر از مدفوع  نگهداری شده‌اند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در کوره مورد شکنجه و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
شبکه زندان‌های سری امارات در یمن در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا آغاز به کار کرد و گزارش‌ها حاکی از ادامه فعالیت این شبکه مخوف در زمان ریاست جمهوری ترامپ می‌باشند. درحالی که دولت امارات وجود این زندان‌ها را انکار می‌کند، به گفته خانواده‌ها و وکلا حداقل 2 هزار نفر در سرتاسر یمن در این زندان‌های مخوف ناپدید شده‌اند. تاکنون چندین تظاهرات اعتراضی از سوی خانواده‌های قربانیان مفقود شده برپا شده‌ است .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha