جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین از شرکت ۵۰۰۰ نفر در طرح اوقات فراغت(بوستان های معرفت وهسته های فرهنگی جوانان) در استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر از روحانیون در اجرای این طرح ها مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، صبح امروز در نشستی با مسئولین و دست اندرکاران اوقات فراغت که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، از شرکت 5000 نفر در طرح اوقات فراغت(بوستان های معرفت و هسته های فرهنگی جوانان) در استان خبر داد و گفت:  ۱۵۰ نفر از روحانیون  در اجرای این طرح ها مشارکت دارند.

وی با اشاره به این که برنامه‌ها اوقات فراغت باید بصورت تفکیکی براساس محدوده سنی، علاقمندی جوانان و نیازها برگزار شود و در پایان مورد ارزیابی جدی قرار گیرد، ادامه داد: مهارت آموزی، خوداتکایی و جلب مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مختلف باید محور برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در طول سال و بخصوص تابستان قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان یک فرصت است که باید مسئولان با برنامه ریزی دقیق، زمینه سازی شکوفایی استعدادهای این قشر را در این فرصت فراهم کنند.

وی افزود: اگر دانش آموزان بصورت جدی و عملی در برنامه های مختلف مشارکت داشته باشند زمینه اتکا به خود و شکوفایی ظرفیت های آنها حاصل می شود و این هدف مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: برنامه های تابستانی و اردوهای دانش آموزی باید بنحوی برنامه ریزی و اجرا شود که هزینه زیادی را برای آینده سازان و خانواده های آنها تحمیل نکند.

وی با بیان اینکه شواهد نشان داده که فرهنگ یک جامعه در زمان فراغت شکل می گیرد خاطر نشان کرد: والدین باید به برنامه فراغتی فرزندان خود توجه داشته باشند و اوقات فراغت آنها به یکسری کارهای اجباری و خسته کننده تبدیل نکنند.

حجت الاسلام نظری عنوان داشت: شرکت افراد در برنامه اوقات فراغت باید براساس علاقه مندی و استعداد فرد باشد و غنی سازی و پر کردن اوقات فراغت دربین افراد جامعه و خانواده ها نباید به معنی گذران وقت باشد.

حجت الاسلام  نظری اهمیت برنامه ریزی دقیق برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این قشر بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی قرار دارند باید به صورت سنجیده برای انها برنامه ریزی شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha