پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام خدابنده لو

مسئول قر آن وعترت حوزه علمیه قزوین، بر ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید مفاهیم و کاربرد قرآن را براساس نیاز جامعه به مردم ارائه نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد خدابنده لو، امروز در نشستی با مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین بر لزوم انس بیشتر طلاب با قرآن تاکید کرد و با اشاره به این که حوزویان باید به صورت جدی سبک زندگی قرآنی را ترویج دهند، گفت: طلاب و روحانیون باید مفاهیم و کاربرد قرآن را براساس نیاز جامعه  به مردم ارائه نمایند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین افزود: حوزه خادم قرآن است و ترویج معارف قرآنی و  اهل بیت(ع)  همواره در صدر فعالیت های حوزه‌ها قرار داشته و تبلیغ دین با محوریت قرآن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز نه تنها  طلابی که تازه وارد حوزه علمیه می شوند بلکه  همه طلاب و اساتید ی که در مقاطع مختلف حوزوی مشغول هستند، باید بیشتر با این کتاب اسمانی انس داشته باشند.

حجت الاسلام خدابنده لو، قرآن و عترت را جدایی ناپذیر خواند و تصریح کرد: اهل بیت(ع) مفسران واقعی قرآن هستند و  تشکیل گروه های تکفیری نتیجه جدایی قرآن و عترت است.

وی، بر محوریت قرآن در تمام برنامه های فردی و اجتماعی تاکید کرد و ابراز داشت: انسان می تواند با محور قراردادن دستورات قرآنی، مسیر تهذیب نفس و سعادت و تکامل را طی کند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین در پایان با اشاره به اجرای برنامه های قرآنی در مدارس، تفسیر قرآن توسط نماینده ولی فقیه در استان را یکی از برنامه ها عنوان کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha