پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجدی در تنسی برای چندمین بار مورد حمله اسلام‌هراسی قرار گرفت

حوزه/ مسجدی در ایالت تنسی که سال‌های گذشته نیز چندین بار مورد تهدید و حمله اسلام‌هراسی قرار گرفته بود، شاهد شعارنویسی‌های اهانت آمیزی بر دیوارهایش بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dnj، یک مرکز اسلامی در ایالت تنسی آمریکا بار دیگر مورد حمله اسلام‌هراسان قرار گرفت. افراد ناشناسی با شعارنویسی‌های اهانت آمیز بر مرکز اسلامی مورفریسبورو، دیوارهای این مسجد را کثیف کرده و گوشت نجس خوک را بر دسته‌های درب مسجد قرار دادند. شعارنویسی‌های اسلام‌هراسی بر هر سه دیوار مسجد با اسپری سبز نوشته شدند.

صالح اسبناتی سخنگوی این مرکز اسلامی می‌گوید: اعضای مرکز اسلامی مورفریسبورو امروز صبح با دیدن این نوشته‌های نفرت‌انگیز و ضداسلامی علیه خانه عبادت و اجتماع مردم بسیار ناراحت و دلگیر شدند، هرچند همدلی و دلسوزی همسایگان قابل توجه بود، اما باعث نشد این شعارنویسی‌های نفرت‌انگیز را از یاد ببریم.

پلیس ناحیه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است و از مردم خواسته هر گونه اطلاعاتی را در این رابطه  با افسران تحقیقاتی در میان بگذارند.

حملات پی درپی اسلام‌هراسی به مسجد مورفریسبورو

این نخستین باری نیست که این مسجد مورد حمله اسلام‌هراسی قرار می‌گیرد، مرکز اسلامی مورفریسبورو که دهه‌ها فعالیت غیررسمی داشت، در می 2010 میلادی به صورت رسمی توسط دادگاه اجازه تاسیس یک مسجد در مکان فعلی پیدا کرد.

در همان سال عده‌ای مخالفان و اسلام‌ستیزان با ساخت این مرکز اسلامی مخالفت کرده و قصد ایجاد اختلال در تاسیس مرکز اسلامی را داشتند، اما سرانجام در آگوست 2012 این مسجد با مساحت 12 هزار فوت مربع تاسیس شد. در حال حاضر این مرکز دارای یک زمین بسکتبال، غرفه پیک نیک و زمین بازی است.

گفته می‌شود این مسجد از همان آغاز کسب اجازه ساخت در سال 2010، با تهدیدات و دشمنی‌های زیادی روبرو بوده به طوری که در سال 2011 توسط یک مرد تگزاسی تهدید به بمب‌گذاری شد. به علاوه دو مورد خرابکاری نیز در سال‌های آغازین ساخت شاهد بود. در سال 2010 نیز فردی با ریختن مایع قابل اشتعال بر روی چهار قطعه تجهیزات ساخت و ساز، محل را به آتش کشید.

در سال 2016 نیز نزدیک به 4 هزار دلار از صندوق کمک‌های اهدایی به مسجد در عید فطر به سرقت رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha