چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۵۰ پوستر با دستورالعمل مبارزه با اسلام‌هراسی در بوستون نصب شد

حوزه/یک کمپین مبارزه با اسلام‌هراسی که به تازگی در شهر بوستون فعالیت خود را آغاز کرده است ۵۰ پوستر جدید آموزشی با دستورالعمل گام به گام مبارزه با اسلام‌هراسی در نقاط مختلف این شهر نصب کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nbcboston، کمپین جدید مبارزه با اسلام‌هراسی در شهر بوستون، پایتخت ایالت ماساچوست و بزرگترین شهر این ایالت راه اندازی شده است.

این کمپین جدید پوسترهای آموزشی مبارزه با اسلام‌هراسی را در سرتاسر شهر نصب کرده‌اند. این پوسترها به مردم و رهگذران نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند در برخوردهای اسلام‌هراسی و حملات ستیزه‌جویانه اسلام‌ستیزان به یاری هم‌وطنان خود بشتابند.

* پوسترهای مبارزه با اسلام هراسی را یک هنرمند فرانسوی کشیده است

به گفته مقامات شهرداری بوستون این پوسترها ابتدا در سال 2015 توسط مایریل، یک هنرمند اهل پاریس کشیده شده‌اند و اکنون در حدود 50 محل مختلف شهر بوستون نصب شده‌اند. شهرهای دیگری چون سن فرانسیسکو و نیویورک نیز کمپین‌های مشابهی راه اندازی کرده‌اند.

در این پوسترها برای مثال شخصیت کارتونی از یک زن مسلمان محجبه دیده می‌شود که در محل حمل و نقل عمومی نشسته در حالی که یک فرد اسلام‌هراس مزاحم او شده و به شیوه‌ای تنش زا او را مورد تهدید قرار داده است. در تصویر زن دیگری دیده می‌شود که برای مداخله و کمک به همشهری خود تردید دارد.

به گفته مقامات شهری، دستورالعمل‌های گام به گام نشان داده شده در این پوسترها، از رهگذران خواسته به کمک مسلمانانی که در معرض اسلام‌هراسی قرار گرفته‌اند شتافته، با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و باب گفتگو را با آن‌ها باز کنند و با استفاده از این شیوه احتمال سوءاستفاده‌‌های مزاحمان را به حداقل برسانند.

* شیوه «رفتار غیرمکمل» سبب می‌شود فرد آزاردهنده و اسلام‌هراس مایوس شود

این پوسترها همچنین از قربانیان اسلام‌هراسی و مردم خواسته نسبت به مهاجمان بی‌اعتنا باشند. به گفته مقامات شهری بوستون، به کار بردن شیوه «رفتار غیرمکمل» سبب می‌شود فرد آزاردهنده و اسلام‌هراس، برخوردی را که از طرف مقابل انتظار داشته به دست نیاورده و مایوس شود.

یوسف والی، مدیر اجرایی جامعه اسلامی مرکز فرهنگی بوستون می‌گوید: آغاز این کمپین به موقع بوده است. جو کنونی در آمریکا بسیار پرتنش بوده و بسیاری از مسلمانان در سرتاسر آمریکا احساس ناامنی و بی‌اعتمادی دارند.

گفته می‌شود براساس داده‌های آنالیزی منتشر شده توسط بوستون گلوب از پلیس این شهر، ‌‌تعداد جرایم نفرت محور گزارش شده به پلیس علیه مسلمانان در سال 2016 نسبت به سال گذشته 3 برابر شده از 5 به 19 پرونده رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha