شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر این که وضع نابسامان فرهنگی با شعار و بخشنامه درست نمی شود، گفت: شاخص‌های حیا، عفت و حجاب را باید بر اساس آموزه‌های دینی در جامعه اسلامی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب، در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: همه باید در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: برخی افراد در حوزه عفاف و حجاب تنها به مسائل ظاهری توجه می‌کنند درحالی‌که باید این مسئله به‌عنوان یک تربیت قرآنی در وجود افراد نهادینه و ویژگی‌های یک مسلمان واقعی در آن‌ها نمایان شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف فقط با شعار، بخشنامه و طرح و برنامه‌های اداری بهبود نمی‌یابد، گفت: باید خانواده‌ها نسبت به حجاب دغدغه بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حُجب و حیا فقط مختص به زنان نیست و شامل حال مردان هم می‌شود، افزود: حجاب به معنی پوشش بوده و مرد و زن ندارد و عفت نیز رأس همه خوبی‌هاست و هر شری براثر بی‌عفتی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف باید در ابتدا از خانواده آغاز شود، تصریح کرد: خانواده نقش مهمی در نهادینه شدن این ارزش اسلامی دارد؛ چراکه دشمنان اسلام باهدف ترویج بی‌بندوباری خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند.

وی گفت: دشمنان اسلام با نگاه ابزاری به زنان و حتی مردان جامعه از انواع شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کرده و با معرفی الگوهای غربی تلاش می‌کنند بی‌بندوباری و اخلاق مستهجن غربی را در جامعه رواج داده و جامعه را به انحراف بکشانند.

امام‌جمعه بجنورد بیان داشت: دشمنان اسلام با آگاهی از اینکه حجاب و عفاف مردان و زنان ایرانی سدی محکم در برابر تهاجمات آن‌ها است تلاش می‌کنند با رواج بدحجابی و بی‌حجابی غیرت زنان و مردان ایران را از بین برده و جامعه را از درون به انحراف بکشند.

رئیس بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی افزود: باید با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مورد اثرات مثبت حجب و حیا در جامعه به تبیین فلسفه و فرهنگ حجاب و عفاف بپردازیم تا به این طریق هجمه‌های دشمنان علیه حجاب و عفاف با شکست مواجه شود؛ در غیر این صورت باید شاهد رواج بی‌بندوباری و فساد در جامعه باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: حجب و حیا افزون بر اینکه سبب اعتلای شخصیت زنان و مردان می‌شود بنیان خانواده را هم از انواع آسیب‌ها مصون می‌دارد؛ به همین دلیل باید به این ارزش اسلامی بیش‌ازپیش توجه شود.

وی با بیان اینکه توجه به عفاف و حجاب نباید فقط به یک هفته محدود شود، خاطرنشان کرد: آیات مربوط به این امر مخصوص تمام زمان‌هاست و همیشه باید بدان پرداخته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha