جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عفاف و حجاب

گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور ۲ هزار نفر از طلاب، روحانیون و بسیجیان خواهر و برادر استان هم‌زمان با سراسر کشور در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب پیش از ظهر امروز هم‌زمان در سراسر کشور و ۸۰ کشور اسلامی دیگر با حضور خواهران و برادران با عنوان جشن و گردهمایی عفاف و حجاب در خراسان شمالی نیز در محل مصلی بزرگ امام خمینی بجنورد برگزار شد.

این گردهمایی با محوریت موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی و تأکید بر صیانت خانواده و اهمیت به نقش محوری زنان در امر صیانت خانواده برگزار شد.

این مراسم به‌صورت خودجوش و با دعوت تشکل‌های مردمی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان خراسان شمالی برگزار و مردم برای ارتقاء و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این مراسم شرکت کردند.

گفتنی است ۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم مشهد در سال ۱۳۱۴ علیه کشف حجاب رضاخانی به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

روز 21 تیرماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد در سال 131۴ است، که یادآور اعتراض زنان عفیفه به کشف حجاب در دوران رژیم سفاک رضاخانی است. در این اعتراض انقلابی زنان، به وضع حجاب در زمان رضاخان موردحمله‌ی نیروهای نظامی رژیم باطل رضاخان قرار گرفتند.

با بهره‌مندی از این فرصت تاریخی و به پاسداشت یاد و خاطره‌ی شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و همه‌ی شهدای عفاف و پاک‌دامنی این گردهمایی در این روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha