شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) گفت: حیا، در رفتار، چشم، زبان و گوش انسان متجلی می شود، اینکه بعضی از بانوان در زیر چادر پوشش نامناسب دارند ناشی از دور شدن آنها از عفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم حیدری مجد، شامگاه امروز (چهارشنبه) در همایش «من حجاب را دوست دارم» در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) حجاب را اصل و گوهر دین عنوان کرد و گفت: حجاب و حیا از طریق مادر و تلاش های پدر در خون و استخوان بچه دمیده می شود و حیا و عفاف با خون و استخوان کودکان ما عجین شده است و به عبارت دیگر باید گفت که حجاب و عفاف حاصل رزق حلال پدر و شیر عفیفانه مادر است.
مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با اشاره سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه که حجاب را ثمره حیاء عنوان می کنند، گفت: ثمره حیاء و عفت حجاب و پوشش کامل می شود.
وی با بیان این که در روایت ها بیان شده کسی که در راه خدا شهید می شود اجرش بالاتر از کسی نیست که توان بر انجام گناه دارد ولی گناه نمی کند، خاطرنشان ساخت: امروز بانوان می توانند از زیبایی و جوانی خود در مسیر گناه حرکت کنند اما با این وجود زنان عفیف در گرمای سوزان تابستان پوشش کامل را بر آرایش و خودنمایی ترجیح  می دهند.
حیدری مجد افزود: ثمره حیاء خودنگهداری، دور شدن از عذاب الهی و عزت در دنیا و آخرت است؛ عزت تنها برای خداوند و رسولش است و هرکس که محجبه و عفیف باشد عزت را برای خود خریده و در کنار رسول خدا (ص) و اولیای الهی قرار می گیرد.
وی حجاب را شاخه ای از حیا دانست و اظهار کرد: حیا، در رفتار، چشم، زبان و گوش انسان متجلی می شود، اینکه بعضی از بانوان در زیر چادر پوشش نامناسب دارند ناشی از دور شدن آنها از عفت است.
استاد حوزه علمیه خواهران به نقش مسئولان در عرصه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم که از تصویب و امضای اسنادی که با روح حجاب و عفاف متضاد است و به دنبال عفت ستیزی از جامعه اسلامی است را امضا نکنند؛ زیرا به خاطر این انقلاب و حجاب خون هزاران شهید بر زمین ریخته شده است.
وی ادامه داد: مسؤولان بدانند که حجاب پیام اسارت عاشورایی حضرت زینب سلام الله و مهاجرت غریبانه حضرت معصومه سلام الله علیها است پس باید با خون و جان از این پیام محافظت کرد.
حیدری مجد حجاب را عامل عزت اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته اگر بانویی بی حجاب بود از ورودی شهر قم اجازه ورود به شهر را نداشت اما متأسفانه امروز با سهل انگاری در عرصه حجاب و عفاف بانوان بی حجاب تا درب حرم مطهر نیز می آیند.
وی خاطرنشان کرد: حجاب همان چیزی است که مرحوم بافقی زمانی که رضا شاه و همسرش می خواستند بدون حجاب به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها داخل شدند در مقابل آنها ایستاد و با فریاد آنها را از حرم بیرون کرد و به خاطر همین رفتار کتک خورد؛ جای تأسف دارد که امروز در شهری که علمای آن به خاطر حفظ حجاب کتک می خوردند، بانوانی با پوشش های نامناسب در مکان های عمومی حاضر می شوند.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha