شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این که قیام مسجد گوهر شاد همواره در تاریخ خواهد ماند، گفت:عفت زیربنای استحکام بنیان خانواده است و بانوان مسلمان، با حجاب و عفاف راه شهدای گوهرشاد را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و بانوان نمونه عفاف و حجاب خراسان شمالی که در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد، با اشاره به سالروز حادثه مسجد گوهر شاد و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از زنان مسلمان، اظهار داشت: به طور قطع، یاد زنان مسلمانی که در مسجد گوهر شاد در دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شده و خون آنان مظلومانه ریخته شد جاودانه خواهد ماند.

وی با برشمردن آثار دفاع این زنان از حریم حجاب که در نهایت باعث شهادت و عروج آنان شد، تصریح کرد: این حادثه و شهادت هزاران نفر از زنان مسلمان نشان داد که زنان مسلمان در مقابل هر گونه بدحجابی و رواج آن غیرتمند بوده و در دفاع از ارزش های دینی و حجاب که مورد تاکید دین مبین اسلام است، هرگز کوتاه  نمی آیند.   

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با یادآوری این که قیام مسجد گوهر شاد یک حرکت بزرگ در مقابل جریانی بود که در تلاش بوده جامعه را به عقب برگرداند، گفت: قیام مسجد گوهر شاد از سوی زنان مسلمان خیلی عمیق بود و این حادثه نقطه عطفی بود که نشان داد ایستادگی جریانات ارزشی در مقابل جریانات طاغوتی و حکام جور جواب می دهد و مردم حضور معناداری را در مسجد گوهر شاد در دفاع از حجاب داشتند و به طور حتم این روز در طول تاریخ جاودانه می ماند.

وی با بیان اینکه قیام مسجد گوهر شاد در 21 تیرماه را باید تحلیل های تاریخی، سیاسی و دینی داشت، گفت: حجاب در کشور ما بدون هرگونه اجباری پذیرفته شده و از این رو این موضوع در کشور ما ریشه عقلانی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با برشمردن آثار عفاف و حجاب و ارزش آن در آموزه های دینی، تاکید کرد: بر اساس تعالیم دینی توجه به حجاب و عفت انسان را به حدی به تعالی می رساند که افراد در ردیف شهدا قرار می دهد.

وی با یادآوری این که انسان عفیف نزد پروردگار بسیار مقرب است، گفت: اساسا حجاب در نظام ارزشی و دینی از جایگاه بالایی برخوردار است، چرا که عفت یک زیربنای دینی و اسلامی است که خانواده و جامعه را از بسیاری خطرات مصون نگاه می دارد.  از این رو دشمن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را نشانه رفته تا ضمن تضعیف ایمان جامعه، به اهداف پلید خود برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha