جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسعود آذربایجانی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه تصریح کرد: برای ترویج مساله عفاف و حجاب در جامعه به شدت نیازمند فعالیت فرهنگی و اقناعی به خصوص در مواجهه با نسل جدید هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که تقویت باور به عفاف و حجاب یک ضرورت جدی برای جامعه اسلامی محسوب می شود، ابراز داشت: ما باید در وهله اول اعتقادات و باورهای افراد را تقویت کنیم تا بعد شاهد رعایت حجاب و عفاف در جامعه باشیم.

وی افزود: در واقع می بایست پیش از هر کار دیگری، به تقویت زیرساخت های اعتقادی مردم به خصوص در رابطه با نسل جوان اقدام کنیم و در این خصوص البته به شدت لازم است که از همه ظرفیت های حوزه و دانشگاه نهایت استفاده را ببریم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که بحث ترویج حجاب و عفاف دارای ابعاد مختلفی است که باید به پژوهش عمیق درباره آن پرداخت، گفت: به اعتقاد بنده ما باید به نسل جدید به خصوص بگوییم که اساساً فلسفه و ضرورت حجاب برای چیست و تا این اقناع به درستی محقق نشود و از آن سو کار فرهنگی اثرگذار نکنیم، به اهداف مورد نظر به طور کامل دست نمی یابیم.

وی خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت در یک برنامه دراز مدت فرهنگی همچون مساله عفاف و حجاب که این مورد تاکید خاص مقام معظم رهبری و علما و بزرگان می باشد، سرمایه‌گذاری جدی در راستای تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی است.

این استاد حوزه افزود: البته در بُعد آموزشی نیز می بایست به ویژه در متن درسی دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف درباره احکام حجاب برای آن ها روشنگری و بصیرت افزایی کرد و با کارهای علمی و فرهنگی مناسب به آن ها آموخت که یک دختر و زن با وجود وقار و حجاب و عفت است که به گوهر حقیقی انسانیت دست یافته و سعادتمند می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha