چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی به نقش مهم رسانه ها در ترویج ارزش های اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید ارزش ها و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس به خصوص روحانیت را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار با اعضای کنگره شهدای روحانیت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام اسلامی، به خصوص شهدای روحانی گفت: روحانیون در هر نهضتی که ماهیت اسلامی و مردمی داشته، پیشتاز بوده اند. یکی از عرصه های حضور و بروز روحانیون، دوران دفاع مقدس و در عرصه های عملیات های متعدد بوده است.

وی ادامه داد: روحانیون علاوه بر حضور در جبهه، در تریبون هایی که در اخیتار داشتند، به تهییج و ترغیب مردم برای حضور در جنگ تحمیلی می پرداختند و چون ملت به آنان اعتماد داشتند، این سخنرانی ها اثرگذار بود.

 مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فعالیت های تبلیغی روحانیون به عنوان تاثیرگذاری آنان در دوران جنگ تحمیلی به شمار می رود؛ به گونه ای که خطوط مقدم جبهه از عقبه تا پادگان ها تبدیل به مسجد و حسینیه شده بود و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، به پاسخگویی شبهات و بیان درس اخلاق و تاریخ اسلام و دشمن شناسی و مسائل جاری می پرداختند.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: بسیاری از روحانیون در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور داشتند و بر اساس آمار،  105  شهید روحانی از حوزه علمیه قزوین بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت:  روحانیت در تقویت روحیه و بنیه دفاعی رزمندگان و خنثی کردن توطئه های دشمن نقشی ارزنده داشت و رزمندگان دلاور و شجاع ما با روحیه مثال زدنی در کنار روحانیت نگذاشتند یک وجب از این خاک به تصرف دشمن درآید.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ نابرابری که یک طرف جبهه فضایل و اخلاق و طرف دیگر جبهه شرک و کفر بود، روحانیون در تقویت معنویت و باورهای دینی رزمندگان نقش موثری داشتند و در بیشتر عملیات های مهم نیز نقش اثرگذاری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی  به نقش مهم رسانه ها در ترویج ارزش های اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید ارزش ها و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس به خصوص روحانیت را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha