جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لطفی نیاسر

حوزه/ مدیرکل صدا و سیمای استان قم از تهیه سریال‌های محتوایی در قم یاد کرد و گفت: برخی از شهدای شاخص روحانی منشا وحدت و هم‌بستگی بوده‌اند که می‌توانند در قالب مستندی به اقشار مختلف مردم معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر ظهر امروز در دیدار با مسئولان ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم با اشاره به اینکه صدا و سیمای استان قم از ظرفیت‌های مختلف خود برای برگزاری و انعکاس مطلوب کنگره شهدای روحانی استان استفاده می‌کند، اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف باید در راستای برگزاری مطلوب این کنگره مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای معرفی شهدای شاخص روحانی باید برنامه جامعی دنبال شود، اضافه کرد: در کنگره شهدای روحانی استان قم می‌توانیم شهدای شاخص روحانی دیگر استان‌ها را معرفی کنیم و این کنگره را در سطح ملی ارتقاء داده و هم‌بستگی و هم‌افزایی استان‌ها را در این کنگره به نمایش گذاریم.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم خاطرنشان کرد: مجموعه تلویزیونی سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) تا کنون فعالیت‌هایی را در عرصه ایثار و شهادت داشته است، این مجموعه می‌تواند در میزان توان خود با مشارکت اداره‌کل صدا و سیمای استان قم در راستای تولید مستندها و گزارش‌های تصویری گام بردارد، معرفی شهدا در قالب مستندهای کوتاه تاثیرگذار است و باید دنبال شود.

وی از تهیه سریال‌های محتوایی در قم یاد کرد و گفت: برخی از شهدای شاخص روحانی منشا وحدت و هم‌بستگی بوده‌اند که می‌توانند در قالب مستندی به اقشار مختلف مردم معرفی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی‌نیاسر با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان می‌توانند در معرفی شهدا با استفاده از قالب‌های مختلف هنری مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: هر چند تا کنون برخی از شهدای شاخص استان مورد توجه قرار گرفته‌اند اما در معرفی شهدا با استفاده از قالب‌هایی همانند مستند خلأهایی وجود دارد که این خللأ باید با مشارکت بخش‌های مختلف پر شود.

وی با بیان اینکه سیره زندگی شهدا می‌تواند در قالب تئاترهای نمایشی نیز به مردم ارائه شود، خاطرنشان کرد: نیروهای لشکر امام علی بن‌ابیطالب(ع) همیشه در خط مقدم حضور داشتند به همین علت شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند که مردم باید با این شهدا آشنا باشند.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم یادآور شد: نگاه آیندگان نسبت به گذشتگان غبارآلود و بدون اطلاع است به همین علت نمی‌توانیم آنها را سرزنش کنیم که چرا تا کنون نتوانسته‌ایم به شیوه مطلوبی گذشته را به آنها معرفی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha