چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم از تهیه بانک جامع اطلاعاتی ویژه شهدای روحانی و تهیه مستندهای مختلف ویژه این افراد یاد کرد و گفت: متخصری از زندگی‌نامه شهدای مدفون در قم در قالب سه جلد کتاب تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، علیرضا صادقی ظهر امروز در دیدار مسئولان ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای روحانی در استان‌های مختلف با مسؤولیت امام جمعه دنبال می‌شود، ‌اظهار کرد: تا کنون 27 استان این کنگره را برگزار کرده‌اند؛ هر چند کنگره شهدای روحانی نیز در گذشته در قم برگزار شده اما جمعیت شهدای روحانی به اشتباه در این کنگره 100 نفر اعلام شده است.

وی اضافه کرد: نزدیک به 700 نفر از طلاب مدارس حوزه علمیه قم در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام شده مجموع شهدای روحانی استان قم به هزار و 600 نفر رسیده که هزار و 200 نفر از آنها بومی استان قم هستند.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم از تهیه بانک جامع اطلاعاتی ویژه شهدای روحانی، دیدار با 80 درصد از خانواده‌های شهدای روحانی و تهیه مستندهای مختلف ویژه این افراد به عنوان بخشی از دستاوردهای این ستاد یاد کرد و گفت: متخصری از زندگی‌نامه شهدای مدفون در قم در قالب سه جلد کتاب تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات کل و نهادهای مرتبط در ستاد کنگره شهدای روحانی استان قم حضور دارند تا بتوانند با حمایت‌های خود در برگزاری مطلوب‌تر این کنگره مشارکت کنند.

صادقی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله سعیدی نخستین شهید مجتهد انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم به شیوه‌ای عمل کنیم تا اقشار مختلف جامعه به ویژه طلاب با شهدای روحانی آشنایی لازم را داشته باشند و از این افراد در امور مختلف زندگی خود الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در معرفی شهدای روحانی نقش نخست را دارند، تصریح کرد: فرصت‌هایی در استان قم وجود دارد که امیدواریم بتوانیم از این فرصت‌ها در راستای تامین بسترهای مورد نیاز کنگره شهدای روحانی استان قم استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha