شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علم و دانش باید در چارچوب مهندسی ایمان قرارگیرد و سیر الی الله باشد، در این صورت تبدیل به نور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، صبح امروز در دیدار با کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع)، با بیان اینکه اخلاص شرط رسیدن به کمال است، اظهارداشت: حیات علم به ایمان است و حیات ایمان به اخلاق، لذا علم بدون ایمان مضر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دانستن استعدادی است، که خداوند به انسان داده است، گفت: جمادات و نباتات و حیوانات همه در حد شعور خودشان حیات دارند، لذا عقل باید رشد کند وگرنه از نظر استعداد یک بچه هفت ساله هم عقل دارد، عقل زمانی به فعلیت می رسد که همراه با علم باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان وقتی دانش لازم را فراگیرد به وسیله عقل از مجهول به معلوم پی خواهد برد و اگر علم نباشد، عقل زمین گیر می شود، افزود: در واقع علم جاده ای است که باید هموار باشد تا عقل روی آن جولان دهد اما علم موجوی سرکش است و ممکن است سر از راه دیگری در آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه ممکن است علم بدون ایمان همراه با خیانت باشد، همان چیزی که غرب از آن در راه کشتن انسانهای بی گناه استفاده می کند، گفت: مشکلاتی که امروز دنیا تیجه علم مضر است که با خیانت همراه شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه علم و دانش باید در چارچوب مهندسی ایمان قرارگیرد و سیر الی الله باشد، گفت: وقتی مقصد جاده ایمان را برای عقل تعریف کنیم آن وقت تمام علم نور خواهد شد؛ همان گونه که این علم در افرادی مانند شهید چمران، شهید صیاد شیرازی، خلبان شهید عباس بابایی و شهید مطهری و امثال این بزرگان علم همراه با ایمان تبدیل به  نور شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حیات ایمان به عمل است، قرآن هم همواره ایمان و عمل را در کنار هم آورده است و باید به فرصت های ایمان در زندگی عمل کرد، افزود: حیات عمل به اخلاص است، وقتی عمل استاندارد است که کار خدایی باشد وگرنه اگر برای اهداف غیر خدا عمل کند همه از بین می رود.

وی با بیان اینکه القاب و عناوین  در دنیا دردی  را دوا نمی کند و وفا ندارند، گفت: زندگی واقعی برای افرادی که عمل می کنند، در دنیای دیگر است؛ لذا کسی به حیات حقیقی می رسد که کار او خدایی باشد وگرنه به مقصد نمی رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha