سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصاحبه ورودی رشته های تخصصی در یزد

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه یزد از آغاز مصاحبه داوطلبان تحصیل در رشته های تخصصی حوزه استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام محمد فیاضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اعلام این که استان یزد در سال تحصیلی ۹۷_۹۶ با سه رشته تخصصی آغاز خواهد شد ، افزود: رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی برای سومین سال پیاپی، رشته  تفسیر برای دومین سال و رشته مهدویت برای اولین بار در استان یزد پذیرش طلبه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در رشته تخصصی حقوق وقضای اسلامی از افراد شرکت کننده در آزمون ورود ، تعداد 82 امتیاز لازم را برای شرکت در مصاحبه کسب کرده اند، خاطر نشان کرد: زمان شروع مصاحبه داوطلبان از 24 تیر آغاز و تا 28 این ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام فیاضی ادامه داد: در رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی تعداد 40 نفر برای سال تحصیلی جدید در استان یزد پذیرش خواهیم داشت که در دو کلاس، در شهرستان های یزد و میبد برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد به تعداد ورودی های رشته تخصصی تفسیر و مهدویت نیز اشاره و عنوان کرد: در رشته تخصصی تفسیر تعداد 11 نفر در آزمون ورودی، مجوز شرکت در مصاحبه را کسب کردند و اینکه در رشته مهدویت به دلیل عدم قبولی حد نصاب لازم، ان شاءالله در تکمیل ظرفیت آزمون مجدد برگزار می شود و پذیرش آن نیز در بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی قریب 30درصد افزایش ورودی طلبه را در استان یزد داشته ایم، اظهار داشت: در این رشته در سال اول تعداد 20 نفر ، در سال دوم 31 نفر و در سال سوم به علت استقبال بیشتر طلاب، تعداد 40 نفر خواهند بود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha