یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بزرگ ترین تهدید امروز دشمن را در حوزه گفتمانی و هویتی دانست و گفت: دشمن درصدد تحریف اندیشه های امام راحل و تضعیف نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه های آموزشی همایش مکتب امام صادق(ع) که در  شهر زنوز برگزار شد، بر ضرورت توجه به تهذیب نفس طلبه ها تاکید کرد و ابراز داشت: طلبه دینی اول باید خودش را بسازد تا بتواند جامعه را اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از تدبیر امام جمعه شهر مرند در برگزاری این همایش تقدیر و تاکید کرد: امروز هر چقدر به برنامه های فرهنگی اهمیت بدهیم جای کار دارد چرا که دشمن نسل جوان ما را هدف قرار داده است.

وی بر ضرورت تقویت قرارگاه فرهنگی نمازهاي جمعه تاکید کرد و عنوان کرد: رهبر انقلاب نمازهای جمعه را یک قرارگاه فرهنگی دانستند که برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن باید این قرارگاه ها تقویت شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه عزت و شرف و کرامت ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوجود آمده، ابراز داشت: امروز تهدیدات جدی علیه انقلاب شکل گرفته که عمدتا تهدیدات فرهنگی است که هدف نهایی آن استحاله فرهنگی است که در دراز مدت نظام را به چالش می کشد.

وی افزود: جبهه عظیم دشمن امروز در مقابل نظام به پا خواسته اند که با تمام عده و عده در صحنه ای به گستردگی غرب آسیا مقابل ایران ایستاده اند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: بزرگ ترین تهدید امروز دشمن در حوزه گفتمانی و هویتی است که دشمن از این طریق درصدد تحریف اندیشه های امام راحل است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نسبت به تهدیدات نرم دشمن هشدار داد و گفت: امروز هزاران شبکه ماهواره ای و سایت اینترنتی در راستای تضعیف نظام تلاش می کنند و به همین دلیل، ولی امر مسلمین جهان در سال های اخیر، حفظ و تقویت روحیه انقلابی را مورد تاکید قرار دادند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عنوان کرد: روحیه انقلابی گری انقلاب اسلامی را پیروز کرد و رشد داد و امروز هم پیشرفت کشور در گرو تقویت انقلابی گری است.

 وی در ادامه با مهم برشمردن مفهوم آتش به اختیار مورد نظر رهبر انقلاب تصریح کرد: برخی برداشت اشتباهی از مفهوم آتش به اختیار مد نظر مقام معظم رهبری کردند،در صورتی که نظر ایشان این بود که وقتی تسامح و تساهل غرب تلاش می کند تا نسل جوان جامعه ما را بی هویت کند لازم است جوانان پیرو خط امام در گروه های فرهنگی به صورت خودجوش در مقابل نفوذ فرهنگ غرب ایستادگی کنند

امام جمعه تبریز تاکید کرد:امروز وضعیت فرهنگی و اجتماعی ما با شتاب زیادی در حال تغییر و تحول است، برای این که این تغییرات به هویت اسلامی ایرانی ضربه نزند باید با راهکارهای درست با امواج تحولات مواجه شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: تقویت بنیه دفاعی نیز از دیگر راهکارهاست کسانی که ارکان اقتدار و نظام وابسته به آن هاست نباید حتی یک لحظه از تقویت بنیه دفاعی کشور غافل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: چشم بسیاری از امت ها و کشورها به انقلاب اسلامی ایران دوخته شده است که باید قوی تر و مصمم تر از گذشته اهداف این انقلاب را پیش ببریم.

وی ادامه داد: هر چه تهدیدات دشمن بیشتر می شود، انسجام و وحدت ما نیز بیشتر شده و ملت ما مقاوم تر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha