یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین گفت: دشمن بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای در این مسیر راه اندازی کرده که امروز رسانه به عنوان یک جبهه عظیم فرهنگی در آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی در جمع اعضای حلقه های صالحین مدارس علمیه این استان که در سالن اجتماعات مدرسه صالحیه برگزار شد، به کمرنگ نمودن اعتقادات دینی جوانان در کشور اشاره کرد و گفت : دشمنان که همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف های خود می بیند، برای کم رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در تفکرات قشر جوان در به انحراف کشاندن و بی هویت کردن آنان می کوشند.

وی افزود: شبکه های ماهواره ای در قالب میان برنامه ها و آگهی ها، مظاهر ضد اخلاقی را تبلیغ می کنند و این رسانه همچون دیگر ابزار پیشرفت، می تواند به آرمان های تعالی بخش انسان ها و جوامع خدمت یا خیانت کند که در حال حاضر، بیشترین خیانت ماهواره در ایجاد و رواج فساد و فحشا در میان جوانان است.

وی ادامه داد: تلويزيون به عنوان يک رسانه ملی در قبال باورها و اعتقادات دینی افراد جامعه، رسالتی بس عظيم بر دوش دارد؛ مخصوصاً هنگامی که کودکان، مخاطب خاص آن به شمار آيند.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: امروزه، فرائض ديني با توجه به حساسيت هاي موجود در جامعه به واسطه تبليغات مسموم ضد دینی، اصلی است که بايد با دقت و ظرافت خاصی  به آن پرداخته شود.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: دانایی از مهمترین ابزارهای رسانه ها است؛ زندگی در عصر حاضر بدون رسانه قابل تصور نیست؛ لذا نمی توان نقش رسانه های جمعی و خصوصاً رادیو، تلویزیون و اینترنت را در زندگی امروزی نادیده گرفت؛ بلکه باید به دنبال فرهنگ سازی بود.

وی اظهار کرد: رسانه تأثیر بسزایی بر شکل گیری اذهان عمومی یک جامعه دارد؛ رسانه می تواند بر اساس اینکه چه محصولی را ارائه می دهد، اذهان عمومی را شکل داده و جهت دهی کند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی جبهه دیگر دشمن بر علیه فرهنگ کشور است، عنوان کرد: دشمن با اختصاص بودجه های مختلف در بخش مجازی و شبکه های ماهواره ای در تلاش است به اهداف خود در زمینه تخریب فرهنگ اسلامی ایرانی دست پیدا کند.

این کارشناس رسانه خاطرنشان ساخت:‌دشمن بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای در این مسیر راه اندازی کرده که امروز رسانه به عنوان یک جبهه عظیم فرهنگی در آمده اند.

حجت الاسلام احمدی به نقش ارزشمند حلقه های صالحین در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: تقویت حلقه های شجره طیبه صالحین باعث تقویت ایمان و فکر جامعه می شود؛ پس لازم است همواره به این امر توجه ویژه ای داشت؛ زیرا امروزه قدرت در دست اندیشه و آرمان های انسانهاست و دوران جنگ سخت با تجهیزات پایان یافته است.

وی افزود:  در سال جدید مربیان و حلقه ها برنامه ریزی های بیشتری انجام دهند تا تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ بیش از گذشته به اجرا در آید؛ چراکه ایشان بر ایجاد مناسب و با کیفیت حلقه های صالحین تأکید دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha