پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: در زمینه ساخت خوابگاه برای دانشجویان و ساخت مدرسه برای دانش آموزان فرهنگ سازی مناسبی صورت گرفته و خیّرین نیز وارد این عرصه شده اند، اما در زمینه مدرسه علمیه سازی هنوز فرهنگ سازی نشده است و باید در این عرصه کار جهادی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، امروز  در نشست اعضای هیئت مدیره خیرین حوزه علمیه خواهران که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزارشد، به برکات خیرین در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در جامعه شاهد عملکرد های شاخص و شایسته خیرین هستیم و امیدواریم این همدلی ها وکمک به مدارس علمیه خواهران در استان تداوم داشته باشد.

وی به آیه 10 سوره منافقون در رابطه با عمل خیر در جامعه بیان داشت: خداوند در این آیه می فرماید وَ أَنفِقُوا مِن مَّا رَزَقْنَكُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتىَ أَحَدَكُمُ الْمَوْت فَیَقُولَ رَب لَوْ لا أَخَّرْتَنى إِلى أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصدَّقَ وَ أَكُن مِّنَ الصلِحِینَ/ از آنچه به شما روزى داده ایم انفاق كنید، پیش از آنكه مرگ یكى از شما فرا رسد، و بگوید پروردگارا! چرا مرا مدت كمى به تاخیر نینداختى، تا صدقه دهم و از صالحان باشم».


مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: عمل خیر مختص یک یا چند مورد نیست و هرکسی با هر آنچه در توان دارد باید در این راه سرمایه گذاری کند والبته در این زمینه باید به نیاز های جوامع دقت کرده و با طبقه بندی و اولویت بندی نیازها اقدام به انجام خیر کند. در این میان تعلیم و تربیت و جایگاه نظام آموزشی در قرآن بسیار رفیع تر است، چراکه توسعه و تعالی بشریت را در گرو این امر می داند.

وی اظهار کرد: پیاده کردن هر برنامه ای در جامعه، به فرهنگ سازی نیاز دارد از این رو همان طور که در زمینه ساخت خوابگاه برای دانشجویان و ساخت مدرسه برای دانش آموزان فرهنگ سازی مناسبی صورت گرفته و  خیرین نیز وارد این عرصه شده اند، اما در زمینه مدرسه علمیه سازی هنوز فرهنگ سازی نشده است و باید در این عرصه کار جهادی کرد.

انتهای پیام


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha