جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد حوزه علمیه

حوزه/ دشمنان نظام اسلامی از مقابله نظامی و اقتصادی با ملت ما مایوس هستند؛ اما همچنان جولانگاه دشمنی را در عرصه فرهنگی می بینند که هرچه جوانان، اسلامی تربیت شوند خطر تهاجم فرهنگی هم کاهش می یابد و تقویت حوزه های علمیه لازم و ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی صبح امروز در جمع طلاب دوره اختبار و تثبیت، به نقش حوزه های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: همان طور که انقلاب و کشور مدیون حوزه علمیه است، حوزه علمیه نیز مدیون انقلاب می باشد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از مقابله نظامی و اقتصادی با ملت ما مایوس هستند؛ اما همچنان جولانگاه دشمنی را در عرصه فرهنگی می بینند که هرچه جوانان اسلامی تربیت شوند، خطر تهاجم فرهنگی هم کاهش می یابد و تقویت حوزه های علمیه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب، گفت: امروزه تهاجم تبلیغی دشمن در راستای فعال‌سازی هوای نفس در مقابل عقل و تفکر است؛ اگر مبلغین، طلاب  و سفیران هدایت توانمند بتوانند با  استدلال‌ها و موعظه حسنه مخاطبین خود را رشد دهند، دشمنان ناکام خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: بی هیچ تردیدی ظهور جریاناتی چون طالبان و داعش در جهان اسلام ناشی از جهل نسبت به ماهیت اسلام و عدم همراهی جامعه مسلمانان با علماست و بی تردید آنچه که می‌تواند ایران را از گزند این توطئه‌ها دور کند، در گرو تلاش‌ها و روشنگرهای علما و مجاهدان است که بتوانند اسلام واقعی را به مردم معرفی نمایند.

وی اظهار کرد: آنچه که تا به امروز توانسته است دین مبین اسلام را از خطر تعدی‌ها مصون بدارد نقش و جایگاه والای علمای دین بوده که با مجاهدت‌های خود اجازه تحریف و تغییر را در دین الهی ندادند و نقش و جایگاه خود را در میان مردم به عنوان وارثان نبی مکرم اسلام و اهل بیت علیهم السلام تثبیت کردند.

وی با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی از دوره های طلایی در تهذیب و تحصیل طلاب به شمار می رود،بیان داشت: طلاب در دوره میثاق طلبگی با چشم انداز و سیمای حوزه و رسالت تبلیغی خود آشنا شده و تلاش می کنند در انجام این رسالت روز به روز بر معنویت خود بیافزایند.

وی با بیان این که نیمی از موفقیت تحصیلی در حوزه به برنامه ریزی و استاد باز می گردد، افزود: مابقی این موفقیت به انگیزه، جدیت و نظم و انضباط طلاب بر می گردد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که نیمی از موفقیت تحصیلی در حوزه به برنامه ریزی و استاد باز می گردد، عنوان داشت: مابقی این موفقیت به انگیزه، جدیت و نظم و انضباط طلاب بر می گردد.

وی افزود:  امروز جامعه نظاره گر اعمال، رفتار و کردار یک طلبه هستند و طلاب باید در مسائل اخلاقی وتهذیبی در جامعه الگوباشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha