پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین کدخدا دانستن آمریکا را منکر بزرگی دانست و گفت: این که آمریکا را کدخدا می‌دانند، منکر بزرگی است؛ زیرا انسان را دچار نفاق و دورویی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در طرح ولایت دانشجویی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره می‌فرماید: «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و آن‌ها را از ظلمت‌ها، به سوی نور هدایت می‌کند».

وی افزود: در ادامه این آیه شریفه آمده، کسانی که کافر شدند، اولیای آن‌ها طاغوت‌هایی هستند که آن‌ها را از نور، به سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند؛ آن‌ها اهل آتش هستند و همیشه در آن خواهند ماند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: خداوند در این آیه شریفه دو جریان ایمان و کفر را به ما معرفی و تأکید می‌کند؛ مؤمنان خدا را ولی خود انتخاب کرده‌اند و خداوند نیز سایه رحمت ولایت خود را بر سر آن‌ها افکنده و همواره آن‌ها را از ظلمت‌ها به سمت نور هدایت و راهنمایی می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کافران و همه کسانی که درکی از ولایت خدا ندارند، هر کسی که از راه می‌رسد را به عنوان ولی خود انتخاب می‌کنند و این ولی، آن‌ها را به سمت تاریکی و ظلمت هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که همه انسان‌های عالم صاحب ولی هستند، گفت: هر چند خداوند ولایت کافران را «کان لم یکن» دانسته، اما برخی ولایت کافران را می‌پذیرند و تحت سطله آن قرار می‌گیرند.

وی افزود: وقتی خداوند می‌گوید من ولی هستم، در حقیقت راه نفوذ ولایت اجانب را بسته و به هیچ عنوان برای کافران سلطه و سیطره نسبت به مؤمنان قرار نداده؛ اما انسان را مختار خلق کرده و او می‌تواند با اختیار ولایت هر کسی را بپذیرد .

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: با بیان اینکه آن‌هایی که ظاهراً ادعای ایمان می‌کنند، اما خلاف آن با ولایت طاغوت ارتباط می‌گیرند، منافق محسوب می‌شوند، گفت: خداوند می‌گوید به منافقان عذاب دردناک را بشارت بده و اینجا بشارت به معنای سختی بیشتر در عذاب است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که منافقان به جای اینکه به ولایت خداوند پایبند باشند، به ولایت اجانب پایبند هستند، یادآور شد: همه عزت‌ها تنها نزد خداوند است و آن‌هایی که عزت را جز از غیر خدا جستجو می‌کنند، به خواری کشیده می‌شوند و تاریخ پر است از مصادیقی که نشان می‌دهد عزت تنها نزد خداوند است.

وی با بیان اینکه مؤمنان اگر منکری ببینند دیگران را از آن نهی می‌کنند، ابراز کرد: متأسفانه بعضاً گرایش‌های چپ و راستی انسان را از فهم و تحلیل مسائل منع می‌کند و به دلیل جبهه سازی‌هایی که صورت می‌گیرد، دین به تعطیلی کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در نگاه رهبری جناح بندی‌ها اهمیت ندارد، بلکه انقلابی و غیر انقلابی مد نظر است؛ زیرا ارزش انسان بالاتر از آن است که وارد بازی‌های حزبی شود و ضروری است قرآن را محور کارها قرار دهیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این که باید منکرهای جامعه را اولویت‌بندی کنیم، اظهار کرد: بی‌عفتی منکر است، اما آنچه که در نگاه رهبری در اولویت قرار دارد، مسئله نفوذ، سلطه‌پذیری و بصیرت‌افزایی است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که مسئله نفوذ یکی از منکرهای دارای اولویت است، تصریح کرد: رهبری مسئله نفوذ را بسیار مهم می‌دانند و در مقابل دروازه نفوذِ سند ۲۰۳۰ با جدیت ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین  عابدینی کدخدا دانستن آمریکا را منکر بزرگی دانست و اضافه کرد: این که آمریکا را کدخدا می‌دانند، منکر بزرگی است، زیرا انسان را دچار نفاق و دورویی می‌کند.

وی افزود: در حالی خداوند در قرآن بر تقویت نیروی نظامی در مقابل دشمنان تأکید دارد که برخی می‌گویند ما نیاز به موشک نداریم و چرا باید بر روی موشک‌هایمان بنویسیم مرگ بر اسرائیل!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند تأکید می‌کند، کافران از اهل کتاب و غیر اهل کتاب هرگز نمی‌خواهند خیری به شما برسد. برخی اصرار داشتند که با آمریکا مذاکره کنند و گمان می‌کردند با مذاکره همه چیز درست می‌شود؛ اما هر چه بیشتر با آن‌ها وارد گفتگو شدیم، اوضاع اقتصادی بدتری پیدا کردیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: چندی پیش در همین سالن یکی از اعضای تیم مذاکره کننده مورد تشویق قرار گرفت اما امروز همان‌ها حرف منتقدان و مخالفان مذاکره را می‌زنند و از نتایج مذاکرات ابراز گله‌مندی‌ می‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha