جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فاطمی منش

حوزه/ کارشناس کودک و نوجوان گفت: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان؛ پدر و مادری که به دنبال گل های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی فاطمی منش، امروز در جمع طلاب سطح 2 مدارس فاطمیه و کوثر و طلاب سطح 3 موسسه آموزش عالی حوزوی کوثر در دوره تربیت مربی کودک و نوجوان به نقش اثر گذار والدین در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: مکتب انسان ساز اسلام از دیرباز بر روابط سالم همراه با مودت ودوستی بین والدین و فرزندان در خانواده  تأکید داشته، در روایات فراوانی نیز رفتار صحیح و مناسب پدر و مادر با کودک بسیار با اهمیت دانسته شده است.

وی افزود:  برخی روایات به اهمیت محبت والدین نسبت به فرزندان، و دسته ای به برخورد کودکانه با کودک و بازی با او تأکید می کنند و برخی نیز والدین را به اتخاذ موضعی عادلانه با فرزندان امر می کنند.

حجت الاسلام  فاطمی منش ادامه داد: پدر نه فقط در تأمین امکانات اقتصادی و اجتماعی خانواده، نقشی اساسی ایفا می کند، بلکه وجود او درتعلمیم وتربیت  کودکان  نیز اهمیت والایی دارد.

 کارشناس مسائل تربیتی کودک و نوجوان در رسانه ملی خاطرنشان کرد: كودك در مسير رشد از افرادی بسیاری اثر می پذیرد و تحت تأثيردیده ها وشنیده های بسیاری قرار می گیرد

وی به نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: خانواده مهمترين پناهگاه برای فرزندان است، اساس خانواده از نظر اسلام برمبنای دوستی، محبت و احترام است و قرآن كريم می فرماید: «‌خداوند بين اعضای خانواده دوستی و شفقت قرارداد.

حجت الاسلام فاطمی منش تصریح کرد: کودک، یکی از افرادی است که تحت تربیت پدر و مادر خویش قرار می گیرد و بسیاری از روحیات فرهنگی ـ اجتماعی او با نظارت پیگیر و مداوم آنها حاصل می شود و این خانواده است که او را صالح یا فاسد بار می آورد، و عامل شکل گیری نوع جهان بینی کودک، شخصیت و مسایل روحی و روانی او و محدوده تأثیرگذاری آنها می شود.

وی افزود: کودک همان گونه که از نظر جسم، آسیب پذیر است و در برابر کمترین و کوچکترین حادثه ای واکنش، نشان داده و بیمار می شود، از نظر اخلاقی و روانی هم به همان اندازه یا بیشتر، آسیب پذیر است واو بسیاری از حالات و رفتارهای فردی و اجتماعی خود را از بزرگترها تقلید می کند و در نظم، احترام به قانون، پای بندی به مذهب، ادب، خشونت، بی بند و باری، ناسازگاری و ... از اطرافیان خود شکل می گیرد.

کارشناس کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: تربیت فاطمی یعنی معنویت و ایجاد فضای معنوی در خانه و در میان فرزندان؛  پدر و مادری که به دنبال گل های فاطمی هستند باید چنین منش و سبک تربیتی را در زندگی خود دنبال کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha