شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمدرضا آشتیانی ـ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، مسئولیت روشنگری در جامعه کنونی را بر عهده روحانیت دانست و گفت: برخی افراد دستاوردهای عظیم انقلاب را نمی بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، با حضور در مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج، با طلاب و اساتید این مدرسه دیدار و گفتگو کردند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه پس از بازدید از  مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج، در جمع اساتید و طلاب این مدرسه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برکات بسیاری به دنبال داشته است که شاید برای برخی محسوس نباشد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت علمی و تحصیلی در کشور بسیار پایین و نگران کننده بود و تعداد تحصیلکردگان انگشت شمار بودند، ولی اکنون وضعیت برعکس شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در زمان طاغوت استعمار ما را عقب نگه داشته و همه امکانات کشور ایران را در اختیار خود قرار داده بود، ولی با پیروزی انقلاب ورق برگشت و دستان دشمنان از این مملکت کوتاه شد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی حتی در بحث پزشک عمومی، کشور با کمبود شدید روبرو بود و پزشکان هندی و پاکستانی در نقاط مختلف ایران طبابت می کردند، ولی امروز نزدیک به 20 هزار پزشک مازاد در کشور داریم تا جایی که بسیاری از جراحان و متخصصان در دنیا از جوانان همین مرز و بوم هستند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور از نظر بهداشتی و درمانی کاملا فلج بود، ولی با پیروزی انقلاب همه این نقایص برطرف شد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان طاغوت تولیدات گندم تنها کفاف یک ماه مصرف کشور را می داد، عنوان کرد: اکنون جمهوری اسلامی در بسیاری از اقلام کشاورزی به خودکفایی رسیده است و در سالهای گذشته همه دیدیم که در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و در حال حاضر بخش اعظمی از این تولیدات به کشورهای دیگر صادر می شود.

وی تصریح کرد: اگر ناسپاس باشیم و قدر این همه نعمت در کشور را ندانیم، بی شک خداوند همه این نعمت ها را از ما خواهد گرفت، ما طلبه ها که  در مسیر الهی قرار گرفته ایم باید بدانیم که مسئولیت روشنگری در جامعه کنونی بر عهده ماست.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه در پایان با اشاره به جنایات داعش در منطقه، گفت: کسانی که داعش را تربیت کردند پس از این هم به دنبال دسیسه های دیگری هستند، لذا باید بیداری خود را حفظ کرده و جامعه را نسبت به ترفندها و جنگ نرم دشمن هوشیار کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha