پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ذاکر نایک، واعظ افراطی وهابی هندی

حوزه/یک دادگاه ویژه در هندوستان، روز جمعه اعلام کرد ذاکر نایک، واعظ هندی وهابی که طرفداران زیادی دارد، به دلیل ترویج افکار افراطی و حمایت از تروریست‌ها مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از business-standard، یک دادگاه ویژه در هندوستان روز جمعه ذاکر نایک، واعظ افراطی وهابی هندی را مجرم تحت پیگرد اعلام کرد. در پی دستور دادگاه،  آژانس ملی تحقیقات هندوستان دارایی‌های این واعظ وهابی را مصادره می‌کند.

در تاریخ 18 نوامبر سال گذشته، این آژانس یک پرونده جنایی علیه نایک در بمبئی ایجاد کرده بود. همزمان، دولت مرکزی بنیاد تحقیقات اسلامی در بمبئی نیز که توسط وی تاسیس شده بود را یک انجمن غیرقانونی اعلام گردید. و در ادامه دفاتر، مدرسه و کانال تلویزیونی خصوصی این واعظ افراط‌گرا نیز تعطیل شدند.

نایک که در اوایل سال 2016 از ترس دستگیری هندوستان را ترک کرده به جرم انتشار سخنرانی‌های تحریک کننده، سرمایه گذاری بر روی گروه‌های تروریستی، پول شویی و دیگر جرایم تحت پیگرد قرار دارد.

ذاکر نایک از جمله مبلغین دینی از کشور هندوستان است که طرفداران زیادی در بخش‌های مختلف جهان دارد. وی چندی پیش در سخنانی اهانت آمیز نسبت به واقعه عاشورا و امام حسین(ع)، سبب برانگیخته شدن خشم شیعیان شده بود. در همین راستا شماری از مسلمانان هند با اعتراض علیه ذاکر نایک، خواهان به دادگاه کشانیده‌شدن وی شدند.

به گزارش رسانه‌های هندی، این مسلمانان ذاکر نایک را به دامن‌زدن ذهنیت تروریستی متهم کرده و از نهادهای امنیتی آن کشور خواسته‌اند تا فعالیت‌های تبلیغی نایک را متوقف و کتاب‌هایش را جمع کنند.

در گزارش‌ها گفته شده که نایک در ویدیوهای تبلیغی‌اش برای عاملان حملۀ تروریستی در بنگلادش انگیزه داده‌است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha