پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام‌جمعه خوی گفت: مقصود از ولایت مطلقه فقیه این است که هر وظیفه و رسالتی که در چارچوب اسلام به عهده پیامبر(ص) و ائمه(ع) به‌عنوان زعیم و رهبر جامعه بوده، همان وظیفه زعامت و مدیریت جامعه در عصر غیبت به عهده ولی‌فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضی موسوی شکوری، در جمع مسئولان گروه‌های صالحین خوی، اظهار داشت: بعضی از انسان‌های غیر وارد و احیاناً مغرض مطرح می‌کنند که موضوع ولایت‌فقیه جدیداً مطرح‌شده و درگذشته این موضوع مطرح نبوده است، درصورتی‌که فقها ازجمله شیخ مفید، شیخ طوسی، ابن ادریس حلی، محقق حلی، علامه حلی، شهید اول، شهید ثانی، مقدس اردبیلی، شیخ جعفر کاشف الغطاء، صاحب جواهر و شیخ مرتضی انصاری از قرن چهارم تاکنون موضوع ولایت‌فقیه را در کتب فقهی خویش مطرح کردند.

امام‌جمعه خوی افزود: منصب افتاء و تبیین احکام، منصب قضاوت و دادرسی و منصب ولایت و رهبری جامعه از مناصب اساسی مربوط به فقیه هستند.

وی در تبیین ولایت مطلقه فقیه، بیان  داشت: مقصود از ولایت مطلقه این است که هر وظیفه و رسالتی که در چارچوب اسلام به عهده پیامبر(ص) و ائمه(ع) به‌عنوان زعیم و رهبر جامعه بوده، همان وظیفه زعامت و مدیریت جامعه در عصر غیبت به عهده ولی‌فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری تصریح کرد: تربیت مردم، اجرای عدالت، نظارت بر قوای حاکم بر کشور، استکبارستیزی، ایجاد وحدت در میان اقشار جامعه، جلوگیری از انحراف مسئولان در مدیریت‌های کلان، جلوگیری از انحرافات سیاسی و مقابله بانفوذ بیگانگان را ازجمله موارد کاربردی ولایت‌فقیه در زندگی روزمره مردم هستند.

مسئول مدارس علمیه خوی خاطرنشان کرد: مدیریت هشت‌ساله دفاع مقدس، عبور دادن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از بحران‌ها، مدیریت مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی، مبارزه مستمر با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای او، دفاع عملی از مردم‌سالاری دینی، دفاع و حمایت از جریان انقلابی در کشور، هدایت مسئولان در مسیر صحیح انقلابی و درنهایت هشدارهای به‌موقع در ارتباط با انحرافات و توطئه‌ها نمونه‌هایی از عملکرد موفق ولایت‌فقیه هستند که در طول دو هزار و 500 ساله حاکمیت رژیم‌های شاهنشاهی بر کشور ایران هیچ‌کدام از این‌ها اتفاق نیفتاده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha