جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ امام جمعه اهواز، با اشاره به آیه شریفه «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا» از سوی مبارکه اسراء گفت: با توجه به آیه فوق، هر عملی یک عکس‌العمل داشته و بنا بر این اگر به دیگری احسان کردی، احسان می‌بینی و اگر ظلم کردی، ظلم نیز خواهی دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در ادامه سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، به مسأله «ترحم» و «کمک به دیگران» پرداخت و اظهار داشت: ترحم، از صفات مؤمنان بوده و در عین حال نیز خشونت از صفات انسان‌های فاسق، منافق و کافر است.

امام جمعه اهواز، تأسی به سیره عملی اهل‌بیت(ع) را راه نجات بشریت عنوان کرد و گفت: تنها راه عبور از سختی‌ها و مشقات دنیایی، تأسی به سیره عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که برای فهم و شناخت راه آنان می‌توان به روایات و احادیث معصومین(ع) مراجعه کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به روایتی از رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت پیرامون ترحم و کمک به دیگران می‌فرمایند که «أبعذَ قلوب من الله قلبٌ قَاسِي» یعنی هیچ قلبی از خدا دورتر از قلب انسان سخت و خشن نیست! اما به هر میزانی که دل انسان نرم و لطیف تر شود، به همان اندازه به خداوند متعال نزدیک و نزدیک تر شده و احتمال هدایتش نیز بیشتر می‌شود.

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه به روایتی دیگر از پیام اعظم(ص) مبنی بر «مَن لا يَرحَم لا يُرحَم» اشاره کرد و گفت: این روایت اشاره به عکس‌العمل و بازخورد افعال و اعمال انسان‌ها دارد که نشان دهنده تأثیر کردار نیک و بد انسان در زندگانی شخصی او دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیه شریفه «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا» از سوی مبارکه اسراء را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با توجه به آیه فوق، هر عملی یک عکس‌العمل داشته و بنا بر این اگر به دیگری احسان کردی، احسان می‌بینی و اگر ظلم کردی، ظلم نیز خواهی دید.

امام جمعه اهواز در پایان با تأکید بر اینکه «دنیا دار مکافات است»، اظهار داشت: مراقب باشید که در دنیا به کسی ظلم و ستم نکنید؛ چراکه عواقب بسیار بدی گریبان گیر شما هم جهان فعلی و هم در جهان آخرت خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha