جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، برقراری ارتباط آنلاین با همسر را یک ضرورت ویژه برای حفظ مسائل عاطفی زن و شوهر دانست و با بیان اینکه همسر شما باید از ریز برنامه‌هایتان مطلع باشد، گفت: زنانی که از مردان خود در بیرون از خانه و محل کار مطلع هستند، به مراتب ارتباط عاطفی گرم‌تر و بهتری نسبت به سایر همسران دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع خانواده‌های طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله(عج) اهواز، با اشاره به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره آل‌عمران مبنی بر «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إبراهيم وَآل‌عمران عَلَى الْعَالَمِينَ ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ»، اظهار داشت: علت اینکه خداوند متعال از حضرت آدم و نوح به عنوان شخص یاد می کند اما برای حضرت ابراهیم و عمران لفظ «آلَ» را به کار می‌برد، خانواده شایسته و رستگاری بوده که داشته‌اند.

امام جمعه اهواز، در ادامه گفت: اگر خداوند متعال به حضرت ابراهیم(ع) نسبت «آلَ» داده و او را خاندان برتر می‌نامد، صرفاً به دلیل همسر شایسته‌اش یعنی ساره است که توانست فرزندی با نام زیبای «اسماعیل» را به دنیا آورد و آن‌چنان تربیتش کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به بیان خصوصیات یک زن نمونه پرداخت و اظهار داشت: در هر خانواده‌ای که یک زن شایسته و مؤمنه‌ای باشد، همه اعضای آن خانواده جزء بهترین بندگان خدا قرار خواهند گرفت؛ چراکه تربیت و فضای حاکم بر آن خانه، اسلامی و منطبق با آموزه‌های دینی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه خانواده طلاب باید برای دیگر خانواده‌های جامعه الگو و سرآمد باشند، خطاب به افراد حاضر در مراسم، تصریح کرد: برای اصلاح جامعه باید از خانه و خانواده خویش شروع کرد! پس در ابتدا عادات نیکو و شایسته را در میان اعضای خانواده خویش تقویت کنید و سپس به فکر تغییر صحیح در دیگر خانواده‌های ایران زمین باشید.

آیت‌الله موسوی جزایری، یکی از آسیب‌های امروز جامعه و حاکم بر فضای خانواده‌های ایرانی را اینترنت و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: ساعات استفاده از فضای مجازی و اینترنت آن‌چنان بالا رفته که حتی اعضای خانواده‌ای که در یک خانه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، از هم دور بوده و غرق در مجازی‌ها شده‌اند! این آسیبی بزرگ برای جامعه ایران بوده و باید با آن مقابله کرد.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه زمان حضور در خانه را مختص ارتباط با همسر و اعضای خانواده کنید، افزود: با توجه به اینکه تایم کاری و تحصیلی شما اساتید زیاد است، باید چند مسئله را با دقت مورد توجه قرار داده و آنها را عینیت بخشید! که نخستین مسئله «ارتباط آنلاین با همسر در زمان بیرون از خانه» و دومین نیز «اختصاص دادن ۲ روز کامل در هفته صرفاً برای همسر و فرزندان» می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، برقراری ارتباط آنلاین با همسر را یک ضرورت ویژه برای حفظ مسائل عاطفی زن و شوهر دانست و با بیان اینکه همسر شما باید از ریز برنامه‌هایتان مطلع باشد، گفت: به تجربه ثابت شده است زنانی که از مردان خود در بیرون از خانه و محل کار مطلع هستند، به مراتب ارتباط عاطفی گرم‌تر و بهتری نسبت به سایر همسران دارند؛ پس به شما اساتید توصیه اکید می‌کنم که همواره همسر خود را نسبت به کارهای خویش و برنامه‌های درسی و شغلی‌تان مطلع سازید تا خدایی ناکرده، در زندگانی شخصی دچار مشکل و آسیب نشوید.

آیت‌الله موسوی جزایری، در پایان حسن اخلاق و محبت عاطفی در خانواده را مصداق آیه «عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهید همسرتان زبانزد اقوام و فامیل باشد، باید فضای خانه را با حسن اخلاق و رفتار عاطفی و صمیمی نگاه دارید و هیچ‌گاه اجازه ندهید، کدورتی میان شما و همسرتان پدید آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha