جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که فلسفه بسیج با آرمان های انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد، گفت: روحیه و تفکر بسیجی سبب اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار دانش آموزان خواهر شرکت کننده در دوره ولایت، در بیرجند با بیان این که تفکر بسیجی نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: این انقلاب و این تفکر بسیجی،حق جویی و حرکات پرشتاب جهادی برخواسته از آرزویی است که گذشتگان ما قرن ها به انتظارش نشسته بوده اند ولی در زمان فعلی ما رقم خورده است.

وی با اشاره به این که  دنیا، منتظر وجود مقدس حضرت مهدی موعود(ع) در راستای اجرای عدل و داد است، تصریح کرد: ظهور ایشان فلسفه وجودی همه انبیا و اوصیا بوده است و اخبار،احادیث، روایات و پیشگویی هایی برای ظهور آن منجی عالم بشریت آمده است.

سه روایت و پیشگویی ظهور حضرت مهدی(عج)

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که پیشگویی های ویژه ظهور منجی عالم بشریت(عج) در سه  دایره متفاوت بیان شده است، عنوان کرد: در دایره نخست پیش از ظهور به صورت کلی بیان شده که مردی از مشرق زمین قیام خواهد  کرد و تاثیر قیام او  آنچنان خواهد بود، که جهان را برای ظهور مهدی(عج) آماده می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه  داد: دایره دوم آن که روایاتی موجود است که مشخص نموده که آن مشرق زمین، ایران است و به سرزمین فارس نیز اشاره شده است و حتی منبع قرآنی نیز دارد.

وی اضافه کرد: دایره سوم آن که مشخص می کند که استارت حرکت آخرالزمانی از قم شروع می شود و در روایتی از امام موسی کاظم(ع) نیز آمده که "مردی ازقم مردم را به حق و عدل دعوت خواهد نمود".

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین ضمن اشاره به روایاتی مبنی بر این که "مردمی هستند که در مقابل زورگویی ها مقاومت می کنند"،ابراز کرد: مصداق آن، هسته مقاومتی است که در ایران شکل گرفته و خدمات این هسته در سایر کشورها همچون یمن، عراق، سوریه و...بارز است و در روایات متعدد به اسمی به نام "روح الله" اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: در زمان معاصر، آیت الله شاه آبادی استاد امام راحل(ره)  خطاب به ایشان فرمودند که" انقلابی حاصل می شود و شما نیز رهبر آن خواهید بود".

تفکر بسیجی برگرفته از اندیشه عاشوراست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تفکر بسیجی را برگرفته از، اندیشه عاشورایی دانست و افزود: باید موازین تفکر بسیجی، انقلابی و  در راستای عظمت اسلام  و آرمان های انقلاب در جامعه تبیین شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی، بسیج را، گنج بی انتها و توانایی این نهاد مقدس را، بسیار کارگشا دانست و یادآور شد: بسیج منظومه بزرگ فکری و منطقی و مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، انقلاب اسلامی را، متعلق به قرآن دانست و اذعان داشت: وقایع و اتفاقات انقلاب نیز بر اساس آیات و روایات ظاهر شده است و این نشانه آن است که باید برای رسیدن به حکومت اسلامی به صورت بسیجی تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه همچنین انقلاب اسلامی ایران راهمانند غربال دانست و متذکر شد:هم ریزش ها و هم رویش هایی  در این خصوص وجود دارد که باید بسیار بهوش و آگاه بوده و ناشیانه عمل ننماییم.

وی، حمایت از رویش های انقلاب را زمینه ظهور منجی عالم بشریت برشمرد و افزود: با حمایت از رویش ها و جوانان انقلابی باید زمینه بصیرت انقلابی را در سراسر جهان گسترش داد.

حق جویی و عدالت طلبی رمز بیداری اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که اگر چه مسائل دوره آخرالزمان سخت است، ولی خطرناک نیست، اظهار داشت: باید مراقب اندیشه بسیجی، انتظار، حرکات جهادی و...باشیم .

وی اشاره به این که انقلاب اسلامی، از جان ما نیز عزیزتر است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ارزشمند است، حق جویی و عدالت طلبی باید در جامعه گسترش یابد تا بتوانیم با کمترین ریزش، رویش های بزرگی ایجاد کنیم.

رئیس شورای حوزه های علمیه الگو حکومت اسلامی ایران را در منطقه غیر قابل انکار دانست و افزود: امروز ایران اسلامی در منطقه الگوی برای تمام آزادی خواهان جهان شده است، و دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.

وی، هسته تمام اندیشه ها را تفکر اسلامی در حوزه ها دانست و افزود: زمینه رشد تفکر اسلامی در دانش آموزان باعث حکومت عدل علوی و مهدی خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha