شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صمدیان

حوزه/مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی دارای ۱۴۱ شهید طلبه و روحانی و هزار و ۹۰۵ آزاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، قاسم صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی، در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد: به همین مناسبت نشست صمیمی و دیدار جمعی از آزادگان با نماینده ولی فقیه در استان روز ۲۶ مرداد برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی افزود: آزادگان در کنار خانواده های خود و مسئولین رپز پنجشنبه نسبت به غبارروبی مزار شهدا اقدام می کنند.

وی گفت: اردوی سه هفته ای نیز با حضور سه هزار نفر از خانواده های آزادگان و ایثارگران با عنوان "نیک آزادگان" در تبریز برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین ابراز داشت: بیش از هزار نفر از آزادگان اردوگاه موصل عراق از سراسر کشور امسال میهمان شهر تبریز خواهند بود که شب خاطره ای نیز در مصلی امام خمینی(ره) تبریز روز ۲۴ مرداد برگزار می کنند.

وی اظهار داشت: جمعی از آزادگان هم از ۲۰ تا ۲۳ مردادماه به قله های سهند و سبلان صعود می کنند و همایش پیاده روی خانوادگی نیز ۲۷ مردادماه در کوه عون بن علی برگزار خواهد شد.

صمدیان همچنین با اشاره به تعداد آزادگان استان عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی هزار و ۹۰۵ نفر آزاده دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره در دسترس نبودن آمار دقیق شهدای آزاده ادامه داد: هشت نفر از اسرای این استان به فیض شهادت نایل شدند، ۳۱ نفر نیز شهید شدند که اسامی آن ها در لیست صلیب سرخ اعلام نشد.

وی به تعداد شهدای طلبه و روحانی استان هم اشاره و عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی دارای ۱۴۱ شهید طلبه و روحانی است.

صمدیان با اشاره به اینکه این استان بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد، تصریح کرد: پیکر مطهر ۵۰۸ شهید استان آذربایجان شرقی هنوز به خاک میهن بازنگشته است و مفقودالاثر هستند.

وی با اشاره به اینکه آزادگانی که دارای کمتر از شش ماه اسارت باشند از خدمات بنیاد شهید نمی توانند بهره مند شوند، تاکید کرد: در مجموع ۳۵ هزار پرونده شهدا، ایثارگران و آزادگان در این استان تشکیل شده است.

صمدیان در ادامه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ابراز داشت: این روز یکی از شیرین ترین روزهای انقلاب بود و مردم برای استقبال به سوی ایثارگران می دویدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: این انقلاب برای مردم است و برای پیروزی آن رنج ها کشیده اند، بعد از پیروزی انقلاب نیز با تقدیم شهدا از آن حفاظت کردند، مردم ایران نشان دادند با مقاومت می توان کوه ها را از جا کند و این فرهنگ را ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha