جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجاب

حوزه/ اداره پلیس شهر لانگ بیچ در کالیفرنیا که یک زن محجبه را مجبور کرده بود حجابش را دربیاورد و ۲۴ ساعت در کنار هم‌سلولی‌های مرد محجبه بدون حجاب سر کند، مجبور به پرداخت ۸۵ هزار دلار جریمه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailycaller، پلیس آمریکا مجبور به پرداخت غرامت 85 هزار دلاری به یک زن محجبه شد. این زن جوان مسلمان در سال 2015 توسط پلیس شهر لانگ بیج در جنوب ایالت کالیفرنیا واقع در آمریکا بازداشت شده بود و یک افسر پلیس آمریکایی به زور حجاب این دختر مسلمان را از سرش کشیده بود و او را مجبور کرده بود 24 ساعت در کنار هم‌سلولی‌های مرد بدون حجاب سر کند.

در پی شکایت کریستی پاول بانوی محجبه، قاضی دادگاه به نفع او رای داده و به دلیل نادیده گرفتن حق وی هنگام درخواست حضور یک پلیس زن در زمان بازرسی و اینکه مجبور شده حجابش را در حضور یک افسر مرد دربیاورد، دستور پرداخت غرامت به او را صادر کرده است. حتی به وی اجازه داده نشده حجابش را بار دیگر به سر کند. و یک شب را بدون حجاب در بازداشتگاه کلانتری سپری کرده است. وی این تجربه را یکی از تلخ‌ترین تجربیات عمرش و بسیار «وحشتناک» توصیف کرده است.

در شکایت نامه او آمده است که او در تمام مدت گریه می‌کرد، چرا که در کوتاه زمانی، هم اعتقادات مذهبی‌اش و هم هویت او زیر پا گذاشته شده بودند و این برای او مصیبت‌بار و تحقیرآمیز بود. او احساس می‌کرد که افسران پلیس و زندانیان مرد بخش‌هایی از بدن او را که نباید دیده بودند و همین او را به شدت دچار ناراحتی کرده بود.

پس از این شکایت آیین نامه‌ی استفاده از پلیس زن برای زنان محجبه به تصویب رسید

این شکایت‌نامه در سال 2016 ثبت شد، هر چند در پی شکایت او، شهرداری و اداره پلیس شهر لانگ بیچ قوانین خود را اصلاح کرده و آیین نامه‌ای برای استفاده از پلیس‌های زن در خصوص زنان محجبه به تصویب رساندند، اما خانم پاول از حق خود نگذشته و با حمایت شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) از آنان شکایت به عمل آورد.

بالاخره پس از مصالحه، پلیس موظف به پرداخت غرامت 85 هزار دلاری به این خانم محجبه شد و اکنون نیز اداره پلیس این شهر در کالیفرنیا موظف است بازرسی از زنان محجبه را به افسران زن پلیس واگذار کند و تنها در صورت ضرورت و در صورت عدم حضور مرد، حجاب زنان را بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha