چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید حججی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه آرزوی شهید حججی برای فرزندش می‌تواند انگیزه وافری برای طلاب باشد، گفت: آرزوی شهید حججی برای فرزندش حرکت در مسیر روحانیت و حوزه‌های علمیه بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید حججی اظهار داشت: آرزوی شهید حججی برای فرزندش، حرکت در مسیر روحانیت و حوزه‌های علمیه بود که این آرزوی شهید والامقام می‌تواند برای طلاب انگیزه وافری ایجاد کند.

وی افزود: دقت در آرزوهای این شهید عزیز نسبت به فرزندش سرمشق بسیار خوب و انگیزه‌ای وافر برای طلاب حوزه‌های علمیه است؛ چراکه آرزوی این شهید برای فرزندش حرکت در مسیر روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شهید حججی، ویژگی‌های اصیل مکتب اهل‌بیت (ع) را در وجود خود جمع کرده بود و به همین دلیل توانست قلوب مردم را حتی در دورترین نقاط کشور به سمت خود جلب کند.

وی ادامه داد: مطالعه سوابق حضور این مرد الهی در عرصه خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و در گفتار سرای معرفت و ایمان این شهید در خطابی که به همسر و فرزندش دارد و در احترامی که در لحظه وداع با پدر و مادر و خانواده‌اش مشاهده می‌شود او را مصداق لبیک‌گویان به فراخوان فرمایش امام علی (ع) ساخته است که فرمود: «اولاً حرٌ یدع هذه اللماظة لاهلها فلیس الانفسکم ثمن الا الجنة الا فلا تبیعوها بغیرها».

وی تصریح کرد: در نگاه عرفانی شهید حججی بی‌اعتنایی به همه زینت‌ها و زیبایی‌های دنیوی موج می‌زند و هنگامی‌که به سمت شهادت گام برمی‌دارد، آن صلابت برخاسته از ایمان و اعتقاد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی افزود: قطعاً آن نگاه عرفانی این شهید که بی‌اعتنایی به همه تجملات و زیبایی‌های دنیوی در آن موج می‌زد و آن صلابت برخاسته از ایمان و اعتقاد، پیام پیدا و پنهانی را به جامعه ما منتقل کرد.

وی گفت:  در کنار تمام ویژگی‌های مثال‌زدنی وی ،ایمان کامل وی به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) باعث شد تا او بتواند در صحنه‌های سخت نبرد حضوری فعال و مقتدرانه و باصلابت داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امنیت امروز کشور مرهون خون شهداست، اظهار داشت: شهید محسن حججی در دفاع از حریم اسلام در سوریه با شهادت شجاعانه خود درس استقامت، ایثار و از خودگذشتگی را به جهانیان آموخت.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما مدیون چنین شهدا و مجاهدان فی سبیل الله هستند که از جان و زندگی و خانواده و فرزندان خود گذشتند و به امام حسین(ع) اقتدا کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha