جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله

حوزه/ رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: لبنان به عنوان نزدیک ترین همسایه سوریه نمی تواند نسبت به اتفاقات سوریه بی تفاوت باشد بلکه باید موضع سیاسی و اقتصادی متناسب با پیرامون خود داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم بزرگداشت شهید احمد محمود رمضان در حسینیه منطقه انصار گفت: ارتش لبنان به زودی به پیروزی بزرگی خواهد رسید و پس از آن می توان گفت لبنان در برابر تروریست ها امن شده است و پس از آن تنها چیزی که برای ما می ماند تهدیدهای امنیتی است که باید با اقدامات پیش گیرانه امنیتی با آن برخورد کنیم.

وی افزود: پیروزی های مقاومت سوریه که این روزها شاهد آن هستیم نقطه قوت مقاومت در مبارزه با دشمن صهیونیستی است و این واقعیتی است که همه سیاسیون و اهالی رسانه و اندیشمندان به آن اعتراف می کنند.

رابطه با سوریه به سود لبنان است

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: ما به دنبال تحریک کسی نیستیم و اکنون بنای انتقاد هم نداریم به ویژه درمورد روابط با سوریه و سفر گروه رسمی و امنیتی لبنانی به سوریه، اما باید این نکته را گفت که اگر ما خواستار بازگشت روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خود با سوریه هستیم، این برای حفظ منافع لبنان است.

سید صفی الدین گفت: لبنان به عنوان نزدیک ترین همسایه سوریه نمی تواند نسبت به اتفاقات سوریه بی تفاوت باشد بلکه باید موضع سیاسی و اقتصادی متناسب با پیرامون خود داشته باشد و به سود و مصلحت لبنان است که روابط طبیعی با سوریه داشته باشد و همه باید بدانند که اگر حزب الله فقط به دنبال تامین منافع خود بود، ما اکنون با این زبان و ادبیات سخن نمی گفتیم، زیرا حزب الله می داند چگونه منافع خود در سوریه را به دور از تمام موضع گیری های سیاسی حفظ کند.

وی با اشاره با دستاوردهای جدید لبنان در برابر تررویست ها گفت: دستاوردهای مجاهدان مقاومت و رزمندگان ارتش لبنان بسیار بزرگ است و شکست سختی به تروریست ها وارد کرده اند و اکنون تنها نبردی که پیش روی لبنان وجود دارد، نبرد با تررویست ها در منطقه راس بعلبک و القاع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha