پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه با امامت حضرت جواد(ع) فصل جدیدی در تاریخ سیاسی آن دوران آغاز شد، گفت: امام محمد تقی(ع) از جایگاه علمی والایی برخوردار بودند، با برگزاری مناظرات و پرسش‌ها از امام جواد(ع) نه تنها عظمت علمی آن حضرت در نزد شیعیان به اثبات رسید، بلکه علمای مذاهب دیگر نیز عظمت علمی ایشان را دریافته و به آن اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی در سلسله جلسات سخنرانی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به امامت امام جواد(ع) اشاره کرد و افزود: امام محمد تقی(ع) اولین امامی بود که در دوران کودکی به مقام والای امامت رسید.

وی با بیان اینکه تولد امام جواد(ع) موجب شادی شیعیان و ناامیدی دشمنان شد، بیان کرد: امام رضا(ع) تا سن 46 سالگی هنوز صاحب فرزند که جانشین ایشان شود، نشده بودند و این امر سبب نگرانی شیعه و گستاخی دشمنان شده بود، اما با تولد این امام همام زبان دشمنان کوتاه شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه حضرت جواد(ع) بعد از به شهادت رسیدن پدر بزرگوارشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و در سن 8 سالگی به مقام امامت رسیدند، گفت: امامت ایشان در خردسالی برای بسیاری از شیعیان عجیب به نظر می‌رسید و حتی موجب تردید عده‌ای از افراد شده بود.

وی با بیان اینکه در تشیع مسئله سن و سال در رسیدن به امامت مورد توجه نیست، ابراز کرد: امامت به تعلیم و آموزش نیاز ندارد. خداوند در قرآن کریم به پیامبرانی همچون حضرت عیسی و یحی بن زکریا که در دوران خردسالی و کودکی به پیامبری مبعوث شده‌اند، اشاره می‌کند.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه با امامت حضرت جواد(ع) فصل جدیدی در تاریخ سیاسی آن دوران آغاز شد، افزود: امام محمد تقی(ع) از جایگاه علمی والایی برخوردار بودند، با برگزاری مناظرات و پرسش‌ها از امام جواد(ع) نه تنها عظمت علمی آن حضرت در نزد شیعیان به اثبات رسید، بلکه علمای مذاهب دیگر نیز عظمت علمی حضرت را دریافته و به آن اعتراف کردند.

این کارشناس دینی در پایان گفت: سیره عملی اهل بیت(ع) باید هر چه بیشتر در جامعه تبیین شده و به عنوان الگو سرلوحه زندگی همه ما قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha