جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد

حوزه/ یکی از عوامل شهادت امام جواد(ع) نقش پررنگ و برجسته ایشان در صحنه های علمی و برتر بودن آن حضرت در دانش و اثبات ناتوانی خلیفه عباسی، در مقابل ایشان است.

حجت الاسلام غلام رضا بهرامی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان به مناسبت ایام شهادت جواد الائمه(ع) گفت: روایات متعددی در رابطه با شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت وجود دارد که ایشان در آخر ماه ذی القعده و در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان با اشاره به جایگاه علمی امام محمد تقی(ع) تصریح کرد: ایشان در کودکی عهده دار امامت شدند و در همان دوران، علم و دانش ایشان زبان زد تمام مسلمانان بود.

حجت الاسلام بهرامی عنوان کرد: ایشان در مناظرات علمی با شخصیت های بزرگ شرکت می کردند و بیانات دقیقی در مورد مباحث مختلف ارائه می دادند.

وی با اشاره به روایات و احادیث افزود: امام جواد(ع) با وجود عمر کوتاه خویش، آثار فکری ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته اند که تا ابد زینت بخش تاریخ اسلام و تشیع خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) در ادامه افزود: معتصم عباسی عموی همسر امام جواد(ع) از ایشان خواست تا از مدینه به بغداد بیایند، حضرت وارد بغداد شدند و همسرشان ظرف انگور سمی را به ایشان خوراندند.

وی اضافه کرد: همسر امام جواد(ع) با دیدن حالت دردناک ایشان احساس پشیمانی کرد که امام به او فرمودند: اکنون که مرا کشتی گریه تو سودی ندارد و خداوند متعال در این چند روزه دنیا، دردی به تو خواهد داد که نجات از آن ممکن نباشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به القاب آن حضرت اظهار داشت: آن حضرت را جواد، قانع، نجیب و تقی می خوانند که مشهور ترین لقب ایشان جواد به معنای بخشش و سخاوت است.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) در پایان گفت: امام جواد(ع) درباره علم و دانش فرموده اند: هر کس بدون تفکر و سنجش جوانب کار پذیرای آن شود خود را در معرض سقوط قرار داده و هیچ نتیجه ای برای او نخواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha