جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود مساجد باید زمینه ساز وحدت مسلمین باشد و در آن به دنبال حل مشکلات خلق الله بود و نباید از این مکان مقدس سواستفاده های سیاسی و حزبی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله حسن ممدوحی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین و اصلی ترین مکانی که برای مسلمان از صدر اسلام تاکنون از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، همین مساجد و تکایا بوده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه نقش واقعی مساجد در جوامع اسلامی بسیار فراتر از آنچه است که ما می اندیشیم، گفت: نقش مساجد فقط ادای نماز و دعا نیست، بلکه مسجد مرکزی پویا برای حل مشکلات مسلمین است و در اصل مساجد پارلمان مردمی محسوب می شوند.

این عضو سابق مجلس خبرگان رهبری افزود: بیشتر انقلاب ها در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران از همین مساجد آغاز شده اند و این جایگاه سیاسی و اجتماعی این مکان مقدس را نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: وجود مساجد باید زمینه ساز وحدت مسلمین باشد و در آن به دنبال حل مشکلات خلق الله بود و نباید از این مکان مقدس سواستفاده های سیاسی و حزبی شود.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: اگر می خواهیم که قشر جوان مملکت از جنگ نرم  و تهاجم فرهنگی دشمنان در امان باشد، باید زمینه های جذب بیشتر این قشر را به مساجد فراهم آورد و این مهم میسر نمی شود مگر اینکه جاذبه ها را در مساجد افزایش دهیم.

عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب و روحانیون باید با حضور مستمر خود در ارشاد و راهنمایی مردم در جامعه امروزی نقشی کلیدی و استراتژیک داشته باشند و مسئولان مربوطه نیز باید در این باب همراه روحانیت باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha