چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد جامع یزد

حوزه/ مسئول مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان شمالي با اشاره به کوتاهی‌ برخی مسئولان در امر مسجد سازی گفت: در حال حاضر در شهرک گلستان بجنورد که بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر جمعیت سکونت دارند، تنها ۲ مسجد وجود دارد که نهایتاً یک هزار نفر از جمعیت را پوشش می‌دهد و در این زمینه همگی باید مطالبه گری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام افشین فر امروز در همایش روز جهانی مسجد در بجنورد اظهار داشت: برای مقابله و دوام آوردن در برابر هجمه‌های فرهنگی بایستی در درجه نخست مساجد را به‌عنوان سنگری محکم تقویت کرده و توسعه دهیم.

وی  اظهار داشت: حاکمیت باید وظیفه خود نسبت به مساجد را عملی کند و تعبیر امام(ره) و مقام معظم رهبری در باب مساجد که می‌فرمایند «مساجد باید مردمی اداره شوند» را نباید توجیه قرار بدهند و تصور کنند که وظیفه‌ای در رشد و توسعه مسجد ندارند ، مسئولان وظیفه جدی در این خصوص دارند.

مسئول مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان شمالي با اشاره به کوتاهی‌ مسئولان دولتی در امر مسجد سازی گفت: در حال حاضر در شهرک گلستان بجنورد که بالغ‌بر 20 هزار نفر جمعیت سکونت دارند، تنها 2 مسجد وجود دارد که نهایتاً یک هزار نفر از جمعیت را پوشش می‌دهد و در این زمینه همگی باید مطالبه گری کنند.

حجت‌الاسلام افشین فر همچنین به تعداد مساجد موجود در استان نیز اشاره کرد و افزود: در شهر بجنورد با جمعیتی بالغ‌بر 220 هزار نفر تنها 75 مسجد وجود دارد که در محلات بزرگ این شهر 70 مسجد کمبود داریم و با مبنای در دسترس بودن مسجد 140 مسجد کم داریم.

وی رشد تعداد مساجد در چند سال اخیر را از برکات سفر رهبری معظم انقلاب به خراسان شمالی دانست و اظهار داشت: با توجه به رشد تعداد مساجد ستان در سفر رهبری، لیکن تا وضعیت مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد.

مسئول مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان شمالي با بیان اینکه مسجدها سنگر مقابله با نفوذ دشمنان هستند، گفت: دشمن، سنگر اصلی مسلمانان یعنی مسجد را  شناخته است و در حدود 60 سال پیش، رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین را به آتش کشید لذا دشمن سنگر اصلی ما را شناخته و اگر بخواهیم مقاومت کنیم و محکم بایستیم باید مسجدی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha