جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به وجود ۷۲ هزار مسجد در کشور، گفت: در استان لرستان هزار و ۶۰۰ مسجد داریم که از این تعداد فقط ۶۰۰ مسجد امام جماعت دارند و باید زمینه حضور ائمه جماعات را در مساجد بصورت مستمر فراهم نمائیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد استان لرستان که در بیت نماینده ولی فقیه در  استان برگزار شد با اشاره به 30 مرداد ماه و فلسفه نامگذاری این روز به نام روز جهانی مساجد، گفت: در این روز رژیم غاصب صهیونیست با به آتش کشیدن مسجد الاقصی اوج کینه و عداوت خود را با اسلام و مسلمین به نمایش گذاشت و بر این اساس این روز بعنوان روز تکریم مساجد نام گرفت.

وی با بیان اینکه 4 مسجد از جمله مسجد الاقصی، مسجدالحرام، مسجد النبی(ص) و مسجد کوفه از جایگاه و ارزش والایی در اسلام برخوردارند، خاطر نشان کرد:مسجدالاقصی بعنوان اولین قبله مسلمین توسط حضرت داوود پایه گذاری شد و با تکمیل این مسجد توسط حضرت سلیمان در قرآن از مسجد الاقصی با عنوان مسیر سیر معراج پیامبر اسلام (ص) یاد شده است .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مساجد به عنوان پایگاه دین و توحید به شمار می روند و نخستین پایگاه حاکمیتی دین هستند اظهار داشت:کارکرد دینی ،سیاسی،فرهنگی ،نظامی و اقتصادی مساجد باید روز به روز تقویت شود .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام هیچ مکانی به اندازه مسجد آداب و تشریات ندارد گفت:مساجد بهترین و ناب ترین مکان برای تبلیغ و نشر معارف دینی هستند که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد .

وی با اشاره به اینکه مردم قبل از انقلاب اسلامی با اجتماع در مساجد بر ضد حکومت شاهنشاهی و ظلم و ستم مبارزه نمودند افزود:مسجد پس از انقلاب اسلامی اهمیت فراوانی پیدا نمود و بعنوان پایگاهی برای تثبیت اهداف اسلام و انقلاب معرفی شد .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه امروز مساجد به عنوان محکمترین پایگاه دینی فرهنگی در راستای مقابله با اهداف جنگ نرم دشمنان به شمار می آیند بیان داشت:امروز دشمنان جهان اسلام با گسترش مساجد بشدت مقابله می کنند چرا که مسجد بعنوان پایگاهی مهم در حفظ کارکرد دین و بصیرت و دشمن شناسی مومنان محسوب می شود .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه شورای رسیدگی به امور مساجد باید با انسجام برنامه های محوری خود ،مردم را به ساخت و مشارکت در برنامه های مسجد محوری تشویق و ترغیب نماید اظهار داشت:باید در شهرها و روستاهای استان نسبت به ساخت و احداث مساجد همتی والا داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه در کشور 72 هزار مسجد وجود دارد گفت:در استان لرستان هزار و 600 مسجد داریم که از این تعداد فقط 600 مسجد استان امام جماعت دارند که باید زمینه حضور ائمه جماعات را در مساجد بصورت مستمر فراهم نمائیم .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم اباد با اشاره به اینکه در استان لرستان 700 مسجد نیمه کاره وجود دارد بیان داشت: باید با مشارکت خیران ساخت ، احداث و تکمیل مساجد در استان شتابی دوباره گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه پخش سه وقت اذان و افق شرعی از ضروریات برنامه های دینی فرهنگی در مساجد است بیان داشت:درب مساجد باید هنگام نماز بازباشد و اقامه نماز جماعت باید در مساجد پررنگ تر باشد .

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید نسبت به تامین ائمه جماعات مساجد همتی مضاعف داشته باشد، گفت: با وجود ائمه جماعات در مساجد اقامه نماز جماعات نیز باشکوه تر خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد درپایان با بیان اینکه سه نفر از اعضای شورای رسیدگی به امور مساجد بعنوان مجریان رسیدگی به امور مساجد تعیین شوند، بیان داشت: این سه نفر وظیفه دارند یک نفر را بعنوان مسئول رسیدگی به امور مساجد انتخاب نمایند تا کارکرد دینی فرهنگی در مساجد با انسجام و هدفمندی خاص دنبال شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha