پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مساجد باید به عنوان قلب تپنده و قرارگاه های فرهنگی شهرها باشند، گفت: مساجد برتر برای الگوبرداری به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در نشست شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان سمنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار داشت: جامعه‌ای که مسجد محور باشد آن جامعه از آسیب و گزند و خطرات به دور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسجد سه رکن اصلی در آن وجود دارد، تصریح کرد: مساجد از سه رکن امام جماعت، مأمومین و فضای داخلی برخوردار است که در راستای ارتقا و رشد سطح کیفی همه آن‌ها باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مسجد به عنوان نخستین اقدام و عمل پیامبر اکرم (ص) در مدینه، نشان‌دهنده حائز اهمیت بودن این پایگاه توحید در جامعه اسلامی است، افزود: باید مساجد برتر و دارای رتبه شناسایی و به مردم معرفی شوند و این معرفی و شناساندن توانمندی‌ها سبب الگوبرداری سایر مساجد از مسجد الگو و برتر می‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه الگوبرداری و تأثیرپذیری مساجد از مساجد نمونه و الگو سبب ارتقا و رشد کیفی سایر مساجد در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد یکی از راه‌های جذب جوانان به مسجد است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه مساجد به عنوان قلب تپنده فرهنگی در هر شهر می باشند، افزود: مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌ها مساجد باشد و مسجد محور همه برنامه‌ها شود، تصریح کرد: اگر مسجد محور برنامه‌ها شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها حل می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: در 90 درصد از مساجد در سطح استان سمنان نماز جماعت در سه نوبت اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی تصریح کرد: در مساجد سطح استان سمنان یک هزار و 500 هیأت مذهبی، 500 پایگاه بسیج و 220 کانون فرهنگی فعال است که می‌توان از ظرفیت و پتانسیل‌های بالای آن برای جذب جوانان به مساجد استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha