جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران گفت: فاز مقدماتی مجتمع زائران غیر ایرانی پس از بیست ماه نیازسنجی، طراحی و زمینه سازی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی زاده با اشاره به این که مسجد مقدس جمکران سالانه حجم قابل‌ توجهی از زائران غیر ایرانی و گردشگر را پذیراست، اظهار کرد: حضور افراد غیر ایرانی در مسجد جمکران مجموعه‌ ای از نیازها همچون تکریم، ارائه اطلاعات اولیه در رابطه با مسجد مقدس جمکران و پاسخ به سؤالات را به همراه دارد که پاسخگویی به این نیازها از سال‌های قبل به تدریج در مسجد شکل گرفت و سبب ایجاد واحد بین‌الملل و همچنین واحد تکریم زائر شد.

 وی ادامه داد: سیاست ما تمرکز مکانی طیف گسترده ای از خدمات به منظور هم افزایی بیشتر واحدهای مختلف مسجد در ارائه خدمت به زائران غیر ایرانی است و همچنین باید یک مکان و نمایشگاه دائمی برای مخاطب غیرایرانی ایجاد می شد. لذا ایده اولیه مجتمع خدمات زائران بین الملل شکل گرفت و کلیت طرح با مشورت کارشناسان و خبرگان این حوزه اصلاح و تکمیل شد.

 مدیر روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران افزود: برطرف کردن نیازهای اولیه برای زائران غیر ایرانی سبب می‌شود تا با خاطره خوش و حس رضایت بیشتری این مکان را ترک کنند.

 حجت الاسلام هاشمی زاده با تاکید بر این که سیاست کلان مسجد مقدس جمکران ایجاد دپارتمان ارائه خدمات زائران بین‌الملل است، بیان کرد: ماموریت برپایی اولیه این دپارتمان بر عهده مدیریت روابط عمومی و بین الملل است و از سال ۹۵ به عنوان یکی از برنامه های جدی این مدیریت لحاظ شده است.ولی با آغاز کار، مجموعه های مختلف مسجد در فعالیت و تقویت آن نقش خواهند داشت.

 وی بابیان اینکه مجتمع ارائه خدمات به زائران غیر ایرانی به نام اویس قرنی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: جناب اویس قرنی یک شخصیت فرا شیعی است و تمام فرق و ادیان گروه‌های مسلمان از این بزرگوار به عظمت و نیکی یاد می‌کنند. در زندگی این صحابی جلیل القدر، مصداق یک منتظر واقعی دیده می‌شود، اویس علی رغم اشتیاق بسیار نتوانست خدمت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) شرفیاب شود ولی در عمل و شهادت در رکاب امیرالمومنین(علیه السلام) ثابت کردند مشتاق صدیق و سلیم دیدار پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده‌اند. از اینرو این مجموعه به نام اویس قرنی نام‌گذاری شده است.

 مدیر روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به مراحل آماده‌سازی مجتمع اویس، عنوان کرد: مراحل آماده‌سازی مجتمع زائران غیر ایرانی در سال‌های گذشته آغازشده اما به دلیل وجود محدودیت‌های امکاناتی این طرح زمان بسیاری برد، اما اکنون به مراحل پایانی این فاز نزدیک می‌شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha