شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مبلغ غدیر

حوزه/ کارگاه آموزشی تربیت مبلغ غدیر با شرکت بیش از هزار نفر از مبلغان حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با آغاز ماه ذی الحجه و در آستانه عید قربان و غدیر کارگاه آموزشی تربیت مبلغ غدیر با عنوان «منبر غدیر » و با هدف اعزام مبلغان در دهه ولایت امروز و به مدت دو روز در سالن اجتماعات دارالشفای قم آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین  کاظم صدیقی  نیز در سخنانی به مسأله ولایت  اشاره کرد و با بیان این که ولایت روح و حقیقت دین است گفت:  آیه مباهله علاوه بر این که حجت بالغه بودن 5 تن آل عبا و عالی ترین افراد بشری را معرفی می کند، خداوند متعال روزنه های جدیدی از رسیدن به پیروزی به بندگان باز کرده است که اگر انسان دنبال اهل بیت(ع) باشد در میدان جنگ پیروز خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که  امام علی(ع) سر الانبیا، سر توحید و سرالادیان است، افزود:  برخی زمانی که نتوانستند غدیر را انکار کنند گفتند مولا به معنای دوست است در حالی که کلمه انما در آیه ولایت همه احتمالات غیر از ولایت و سرپرستی را نفی می کند.

وی اظهارداشت:  ولی ارتباط خلایق با خالق را تنظیم می کند و مسائل اقتصادی آن ها را سامان می بخشد رییس بنیاد بین المللی غدیر گفت: این ها مسائلی است که حوزه و علما باید به آن بپردازند، انقلاب اسلامی از حوزه و از یک فقیه و مرجع تقلید بوده است، پر و بال مرجع تقلیدی که انقلاب را به پیروزی رسانده طلاب، علما و حوزویان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی مسئول برگزاری این  دوره  نیز به اهمیت  ترویج فرهنگ غدیر  اشاره کرد و گفت:  خداوند متعال در صورتی که انسان از نعمتی استفاده نکند آن نعمت را سلب خواهد کرد.

در ادامه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت  به سخنرانی پرداخت و همچنین حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت به تشریح برخی از جدی ترین شبهات  دشمنان علیه ولایت امیرمؤمنان و پاسخ آن ها پرداخت.

خاطرنشان می شود: نوبت عصر  این همایش  با سخنرانی حجت الاسلام توحیدی و صبح فردا جمعه  با سخنرانی استاد  نجم الدین طبسی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha