چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فقه بازار

حوزه/ رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور از برگزاری دوره های آموزش فقه بازار برای حدود ۴۰۰ هزار نفر از کسبه و بازاریان سراسر کشور از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، غلامرضا حسن پور ، طی سخنانی در همایش بسیج اصناف و بازاریان استان قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این طرح البته از سال 94 در کل کشور آغاز شده که البته شهر مقدس قم در این باره با وجود حوزه های علمیه ، پیشگام بوده است.

وی با بیان این که ما در بسیج اصناف بر روی مباحثی چون تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی ، تاکید فراوان داریم، گفت: خوشبختانه با برگزاری دوره هایی چون آموزش فقه بازار و نیز کلاس ها و جلسات اخلاقی و بیان احکام شاهد تحول خوبی در عرصه اقتصاد اسلامی بازار هستیم که باید این فعالیت ها با کمک اصناف و بازاریان و تجار و کسبه تداوم یابد.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب و موثر در سطح اصناف و بازاریان از جمله در شهر قم ، برپایی نماز اول وقت در بازار و نیز تعطیلی بسیاری از کسبه در هنگام اقامه نماز اول وقت است که در کشور نیز تحرکات خوبی در این باره شروع شده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم پایبندی عملی به مساله اقتصاد مقاومتی گفت: هر جا که بسیج وارد اقتصاد شده ما مشاهده کرده ایم که اقتصاد مردم سالار شده و تحولات ارزنده ای رخ داده است و امروز هم در مقابله با مشکلات اقتصادی باید از توان بسیج مردمی به درستی استفاده کرد.

حسن پور بیان داشت: امروز ما حدود 3 میلیون واحد صنفی در کل کشور داریم که نقش بسیار مهمی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند و ما باید بتوانیم همانند دوران انقلاب و سال های دفاع مقدس از این ظرفیت نهایت استفاده را در جهت تقویت اقتصاد کشور ببریم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha